Analitycy IBiMS sprawdzili, jak w grudniu 2022 r. radziły sobie uczelnie wyższe na Facebooku. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Na miejscu 2. uplasował się Śląski Uniwersytet Medyczny, zaś miejsce 3. zdobył Uniwersytet Warszawski. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?
Uczelnie wyższe. Ranking 2022. AWF J. Piłsudskiego w Warszawie, Śląski Uniwersytet Medyczny i Uniwersytet Warszawski w czołówce
Zdecydowanym liderem najpopularniejszych profili uczelni wyższych w grudniu 2022 r. okazała się Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Zdobyła ona 24 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce drugie, z wynikiem 9,6 tys. interakcji, zajął Śląski Uniwersytet Medyczny, zaś na miejscu trzecim uplasował się Uniwersytet Warszawski (8,7 tys. interakcji).
Największy przyrost nowych fanów w grudniu uzyskały: Śląski Uniwersytet Medyczny oraz Wojskowa Akademia Techniczna (oba profile po 237 nowych obserwatorów). Pod tym względem dobrze wypadły także: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu (+217) oraz Politechnika Wrocławska (+198). Żadna uczelnia, która znalazła się w grudniowym rankingu, nie odnotowała ubytku obserwatorów.
W badanym okresie najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do Politechniki Białostockiej. W ciągu miesiąca na facebookowej stronie tej uczelni opublikowano 157 postów. Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Za nim znalazły się: Politechnika Bydgoska (113 wpisów) oraz Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II (110 publikacji). Najmniej postów znalazło się na stronie Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie (na każdym profilu po 19 wpisów).
Pod względem polubień postów w grudniu najlepiej wypadła Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (10 tys. like’ów). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miał Gdański Uniwersytet Medyczny (744). W badanym okresie internauci udostępniali najchętniej publikacje Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (8,7 tys. share’ów).
Uczelnie wyższe w grudniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w grudniu, w przypadku uczelni wyższych, był post należący do AWF Józefa Piłsudskiego w Warszawie (23 tys. interakcji). Wpis był informacją o śmierci Mirosława Hermaszewskiego. Publikacja ta miała również najwięcej polubień (13 tys.), komentarzy (651) oraz udostępnień (8,6 tys.).
Na 2. miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się post stworzony przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (3 tys. interakcji). Publikacja dotyczyła chorej córki dr Magdaleny Barabas z Instytutu Pedagogiki UMCS. Miejsce 3. zajęła publikacja tej samej uczelni, która dotyczyła tego samego tematu. Wpis z ostatniego miejsca na podium zyskał 2,4 tys. interakcji.
Podsumowując – jak wynika z danych, najwięcej reakcji ze strony internautów zdobywały treści publikowane przez: Akademię Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Śląski Uniwersytet Medyczny i Uniwersytet Warszawski. Najgorzej w grudniowym zestawieniu wypadły: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu (3,8 tys. interakcji) i Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie (3,9 tys. interakcji).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].