Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w czerwcu 2022 r. radziły sobie profile wód mineralnych na Facebooku. Czy cieplejsze dni miały jakiś wpływ na kształtowanie się zainteresowania tego typu stronami?
Ranking wód mineralnych na Facebooku. Primavera, Ustronianka i Piwniczanka po raz kolejny na podium
W czerwcu profil marki Primavera po raz kolejny okazał się bardzo mocnym liderem zestawienia – zdobył aż 3,4 tys. interakcji (o 200 więcej niż w maju). Na miejscu 2., z identycznym wynikiem jak w minionym miesiącu (1,5 tys. interakcji), ponownie uplasowała się Ustronianka – Naturalna Woda Mineralna. Podium zamknęła Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka, która uzbierała 1,2 tys. wszystkich reakcji ze strony użytkowników (o 100 mniej niż w maju). Pozostali gracze mieli dość przeciętne wyniki – ich profile miały poniżej tysiąca interakcji.
Warto zauważyć, że Magnesia, która w minionym miesiącu zajmowała miejsce 4. i miała 1,2 tys. interakcji, w czerwcowym rankingu spadła o 6 oczek w dół, znajdując się na miejscu 10. Gorzej poradziła sobie również Muszynianka (spadek o 2 oczka), JAVA Naturalna Woda Mineralna Alkaliczna (spadek o 2 oczka) czy Jantar Wody Mineralne (3 oczka w dół).
W badanym miesiącu kilka marek straciło fanów na swoich facebookowych stronach. Najwięcej z nich ubyło firmom Żywiec Zdrój (-254) oraz Magnesia (-197). Pozostałe profile z ubytkiem obserwujących to: Ustronianka (-19), Muszynianka (-9) i Wysowianka (-2).
Najaktywniejszą dyskusją w komentarzach może pochwalić się Rodowita z Roztocza, największą liczbą udostępnień Ustronianka (139), a największą liczbą polubień Primavera (3,1 tys.). Najbardziej aktywnymi były profile Piwniczanki (22 posty), Primavery (16 postów) i Muszynianki (14 postów).
Skład pierwszej trójki nie zmienił się od poprzedniego miesiąca. Po raz kolejny duży przyrost nowych fanów odnotowała też Rodowita z Roztocza (+235) i awansowała z miejsca 6. na miejsce 4. (z dużo większą liczbą interakcji niż w minionym miesiącu). Z bieżącego zestawienia zniknęły profile marek: Selenka Wieniec Zdrój, Kinga Pienińska, Wojcieszowianka i Staropolanka – nieobecność ta wynika z bardzo niskich wyników, jakie osiągnęły wymienione marki.
Wody mineralne na Facebooku w czerwcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów wód mineralnych był ten autorstwa firmy Primavera (1,3 tys. interakcji). Był to post angażujący fanów do reagowania, a dotyczył wiosenno-letnich niezbędników. Kolejny top post również należał do Primavery. Zdobył on 713 interakcji, a był radą dotyczącą nawadniania organizmu w gorące, letnie dni. Ten wpis zdobył najwięcej polubień (555). Miejsce 3. zdobyła publikacja marki Ustronianka (460 interakcji).
Czerwcowy ranking najpopularniejszych wpisów należał głównie do Primavery. Na 13 najbardziej zauważalnych wpisów 5 opublikowała właśnie ta marka. Pod tym względem dobrze radziła sobie również Ustronianka – w zestawieniu zdobyła 4 miejsca.
Podsumowując, czerwcowy ranking wód mineralnych na Facebooku zbytnio nie zaskoczył. Marki, do których podium należało w maju, utrzymały swoje miejsca. Pozostali gracze nie osiągnęli zbyt spektakularnych wyników. Zastanawiać może jedynie dość mocny spadek w rankingu profilu firmy Magnesia oraz spora strata fanów przez tę markę.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].