Popularność wód mineralnych na Facebooku w kwietniu 2022 r. Piwniczanka liderem popularności

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. radziły sobie wody mineralne na Facebooku? W pierwszej trójce znalazły się Piwniczanka, Ustronianka oraz Primavera. Jak w tym zestawieniu wypadli ich konkurenci?

Ranking wód mineralnych na Facebooku. Piwniczanka, Ustronianka i Primavera na podium

W kwietniu Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka wyraźnie wyprzedzała konkurentów pod względem liczby interakcji generowanych w obrębie profilu. Na facebookowej stronie marce udało się zgromadzić 2,1 tys. interakcji ze strony użytkowników. Wraz z nią w czołówce znaleźli się Ustronianka – Naturalna Woda Mineralna (z wynikiem 1,2 tys. interakcji) oraz Primavera (889 interakcji). Pozostałe firmy w badanym okresie radziły sobie przeciętnie lub poniżej potencjału marek. Zero interakcji miały: Jawor Mineral, Kropla Beskidu, Cisowianka, Augustowianka – naturalna woda mineralna, Inowrocławianka Kujawska – Naturalna Woda Mineralna, Naturalna Woda Mineralna Galicya, Nałęczowianka, Alcalia oraz Dobrovit.

Największy przyrost nowych fanów odnotował profil marki Primavera, który zyskał 124 nowych obserwujących. Tuż za nim znalazła się strona Piwniczanki (122 nowych fanów). Pozostałe profile oscylowały wokół niewielkiego przyrostu obserwatorów lub ich straty. Widoczny ubytek użytkowników odnotowały Żywiec Zdrój (-380 fanów) oraz Magnesia (-197 fanów). Pod tym względem na minusie były również Ustronianka (-56 obserwatorów), Staropolanka (-16 fanów), Jurajska (-5 fanów) oraz Krystynka z Ciechocinka (-1 obserwator).

Największą liczbę wpisów zamieściła Staropolanka (26 postów), co nie znalazło jednak przełożenia na interaktywność profilu, który zajął dopiero 8. miejsce w rankingu. Do aktywniejszych w badanym okresie należały też Piwniczanka (18 postów), Muszynianka (17 postów) oraz Ustronianka, Primavera i Jantar Wody Mineralne (po 13 publikacji).

Pod względem polubień postów w kwietniu najlepiej wypadła Piwniczanka, która z wynikiem 1,9 tys. like’ów pozostawiła swoich konkurentów daleko w tyle. W kwietniu podwyższonymi rezultatami mogły się pochwalić jeszcze tylko Ustronianka (959 polubień) oraz Primavera (808 polubień).

Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami uzyskały Piwniczanka (194) oraz Ustronianka (139). Te same dwie marki miały również wysoką liczbę udostępnień swoich publikacji (kolejno 61 oraz 60 udostępnień), co jest bardzo korzystne z perspektywy zasięgu ich komunikacji.wody mineralne facebook ranking kwiecien 2022W badanym okresie największą popularność uzyskał post marki Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka, który generował znaczny odzew ze strony internautów (703 interakcje). Wpis ten był informacją o zdobyciu przez GKS Katowice Mistrza Polski w hokeju. Marka podzieliła się tą wieścią na swoim facebookowym profilu ze względu na to, że sponsorowała drużynę. Ta publikacja miała też najwięcej polubień ze wszystkich top postów wód mineralnych na Facebooku w kwietniu (564 polubienia).

Na miejscu drugim znalazł się wpis autorstwa marki Primavera (507 interakcji), który miał charakter angażujacy fanów do reagowania. Podium top postów zamknęła publikacja umieszczona przez Piwniczankę (483 interakcji), a była ona konkursem, w którym do wygrania był pakiet startowy na Cracovia Maraton lub Bieg Nocny na 10 km. Post ten miał najwięcej udostępnień ze wszystkich, które znalazły się w rankingu (23 udostępnienia). Najwięcej komentarzy uzyskał wpis Ustronianki (118 komentarzy).

Warto nadmienić, że zestawienie zdominowały marki Piwniczanka oraz Ustronianka, które w badanym okresie opublikowały po 5 najbardziej popularnych wpisów. Pozostałe były autorstwa marek: Primavera (2 posty) i Kryniczanka (1 post).wody mineralne facebook ranking kwiecien 2022 postyPodsumowując, kwietniowy ranking zdominowany został przez Piwniczankę – to właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji. Sporym zaskoczeniem może być fakt, że jedna z największych stron pod względem ilości fanów, czyli Żywiec Zdrój, znalazła się dopiero na 11. miejscu w zestawieniu (57 interakcji) i w ciągu 30 dni straciła aż 380 obserwatorów. Ta marka była również jedną z najmniej aktywnych w badanym okresie – zamieściła na swojej stronie tylko 2 publikacje.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].