Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w lipcu 2022 r. radziły sobie profile wód mineralnych na Facebooku. Na podium ponownie znalazły się: Ustronianka, Primavera i Piwniczanka. Jak wypadli pozostali gracze?
Ranking wód mineralnych na Facebooku. Ustronianka, Primavera i Piwniczanka po raz kolejny na podium
W lipcu profile marek Ustronianka – Naturalna Woda Mineralna, Primavera oraz Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka pozostały na podium zestawienia. Zmieniła się jedynie kolejność poszczególnych profili. Tym razem miejsce 1., z wynikiem 2,1 tys., interakcji, zajęła Ustronianka (skok o oczko w górę). Na miejscu 2. uplasowała się facebookowa strona Primavery (2 tys. interakcji, spadek z miejsca 1.). Podium zamknęła Piwniczanka (925 interakcji), zachowując swoją 3. lokatę z poprzedniego miesiąca. Pozostali gracze mieli dość przeciętne wyniki – ich profile miały poniżej tysiąca interakcji.
Rodowita z Roztocza, względem czerwcowego zestawienia, pozostała na miejscu 4., Kryniczanka awansowała z lokaty nr 6 na nr 5, spychając tym samym profil marki Alcalia, który w minionym miesiącu zajmował 5. miejsce. Dość duży spadek zaliczyła Muszynianka, której fanpage z miejsca 7. zleciał na miejsce 12. Ranking ponownie zamknął profil Żywiec Zdrój, który w lipcu miał najgorszy wynik (76 interakcji).
W badanym miesiącu kilka marek straciło fanów na swoich facebookowych stronach. Najwięcej znów ubyło ich firmom Żywiec Zdrój (-254) oraz Magnesia (-130). Pozostałe profile z ubytkiem obserwujących to: Nałęczowianka (-51) oraz Staropolanka (-20).
Najaktywniejszą dyskusją w komentarzach ponownie może pochwalić się Rodowita z Roztocza (318 komentarzy), największą liczbą udostępnień Ustronianka (119), a największą liczbą polubień Primavera (1,9 tys.). Najbardziej aktywnymi były profile Staropolanki (21 wpisów) oraz Piwniczanki (20 postów).
Wody mineralne na Facebooku w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów wód mineralnych był ten autorstwa firmy Primavera (1,3 tys. interakcji). Był to post dotyczący obecności marki na różnych letnich festiwalach i zdobył on również najwięcej polubień (1,2 tys.). Kolejny top post należał do Ustronianki. Zdobył on 829 interakcji, a był informacją dotyczącą zagrożeń dla osób starszych podczas upałów. Miejsce 3. również zdobyła publikacja marki Ustronianka (755 interakcji), która była konkursem. Wpis ten zyskał największą liczbę udostępnień (49). Najczęściej komentowanym postem był ten należący do marki Rodowita z Roztocza. Zebrał on 116 komentarzy.
Lipcowy ranking najpopularniejszych wpisów należał głównie do Ustronianki oraz Rodowitej z Roztocza (po 3 opublikowane posty). Pod tym względem dobrze radziła sobie również Primavera (2 wpisy) i Kryniczanka (2 posty).
Podsumowując, lipcowy ranking wód mineralnych na Facebooku zbytnio nie zaskoczył. Marki, do których podium należało w czerwcu, utrzymały swoje miejsca. Pozostali gracze nie osiągnęli zbyt spektakularnych wyników. Zastanawiać może jedynie ponowna dość spora strata fanów przez marki Magnesia i Żywiec Zdrój.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].