Popularność wód mineralnych na Facebooku w maju 2022 r. Primavera z najwyższym rezultatem

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Nadchodzą cieplejsze miesiące roku. W tym czasie nawodnienie organizmu staje się szczególnie ważne… Sprawdziliśmy jak okoliczność ta wpłynęła na kształtowanie się zainteresowania profilami producentów wód mineralnych dostępnych w kraju.

Ranking wód mineralnych na Facebooku. Primavera, Ustronianka i Piwniczanka w pierwszej trójce

W badanym okresie Primavera wyraźnie przodowała pod kątem generowanych interakcji, a także przyrostu nowych fanów profilu. Jednocześnie pozostałe profile z czołówki zestawienia osiągały dwukrotnie niższe rezultaty w pierwszym z wymienionych aspektów. Dodatkowo wartym odnotowania jest fakt, że zarówno Ustronianka, jak i Magnesia w badanym miesiącu traciły fanów. Ostatni z wymienionych profili może pochwalić się najaktywniejszą dyskusją w komentarzach oraz największą liczbą udostępnień, co związane było m.in. z konkursem prowadzonym na profilu marki.

Największą aktywnością własną mogą pochwalić się profile Piwniczanki i Staropolanki. Obserwując producentów wody mineralnej ze środka tabeli można zauważyć też, że mniejszą aktywnością wykazywały się profile Magnesii, Rodowitej z Rostocza ora Kryniczanki – być może zwiększenie częstotliwości publikowania miałoby korzystny wpływ na zainteresowanie tymi markami?

Zestawienie zamykają Wojcieszowianka, Buskowianka Zdrój, Kinga Pienińska, Selenka oraz Wysowianka – aktywność tych profili była niska, podobnie jak interaktywność ich przekazów.

Skład pierwszej trójki nie zmienił się od poprzedniego miesiąca – zmianie uległa jedynie kolejność na podium – Piwniczanka spadła z pozycji lidera na trzecie miejsce, na rzecz Primavery. Ustronianka utrzymywała drugą lokatę. Solidny awans zaliczyła Magnesia, mimo zauważalnego odpływu fanów. W pierwszej piątce utrzymała się Muszynianka. Solidny przyrost nowych fanów odnotowała z kolei Rodowita z Roztocza. W tym zestawieniu zabrakło dużego producenta, jakim jest Żywiec Zdrój – nieobecność ta wynika z bardzo niskich wyników.

Marketing oparty na aktywizowaniu grupy odbiorców dobrze sprawdzał się w przypadku Primavery. Magnesia szeroki odzew zyskiwała natomiast dzięki konkursowi #AktywnosczMagnesia. Uwagę internautów przykuwały też nieco bardziej edukacyjne treści Ustronianki, choć także ten producent pokusił się o zorganizowanie konkursu.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].