Producenci okien na Facebooku – Jak poradzili sobie w marcu 2024?

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyjrzeli się aktywności branży okiennej na Facebooku w marcu 2024 roku. W badaniu wzięło udział 130 profili, a kluczowym wskaźnikiem w naszej analizie była liczba interakcji (łączna liczba polubień, komentarzy i udostępnień).

Liderzy zaangażowania

Na pierwszym miejscu znalazł się profil Eko-Okna S.A., z wynikiem 5,2 tys. interakcji. Firma zdobyła w sumie 4,5 tys. reakcji, 197 komentarzy, a ich posty zostały udostępnione aż 539 razy. W ciągu ostatniego miesiąca opublikowali na swoim kanale 30 postów i tym samym okazali się najbardziej aktywnym profilem z branży. Firma niezmiennie jest liderem wśród producentów okien na Facebooku.

Na drugiej pozycji uplasował się VELUX (PL). Firma w ciągu ostatniego miesiąca zdobyła 4,1 tys. interakcji, w tym 4 tys. reakcji, 64 komentarze oraz 66 udostępnień. W porównaniu do poprzedniego miesiąca, marka skoczyła o 1 pozycję w naszym rankingu i zauważalnie zwiększyła zaangażowanie swojej społeczności, a także przyciągnęła zainteresowanie nowych odbiorców. 

Podium zamyka nam DRUTEX S.A., który zdobył 2,4 tys. interakcji. W marcu 2024 roku opublikowali 22 posty, które uzyskały 2 tys. reakcji i 64 komentarze, a także zostały udostępnione 310 razy. W porównaniu do poprzedniego miesiąca, zanotowali spadek o jedno oczko w rankingu.

Kto przyciągnął zainteresowanie nowych fanów?

Biorąc pod uwagę przyrost nowych obserwujących na Facebooku wyróżnia się nam VELUX (PL), który zdobyli 2,4 tys. nowych fanów. Wskazuje to, na tworzenie ciekawych treści, które zdobywają uznanie kolejnych użytkowników platformy. 

Na kolejnych pozycjach znajdują się firmy Wiśniowski (811 nowych fanów), FAKRO (664 nowych fanów), OknoPlus (402 nowych fanów) oraz KRISPOL (387 nowych fanów). 

Podsumowanie

Nasze badanie pokazuje, że klucz do sukcesu na Facebooku leży głównie w umiejętności angażowania odbiorców. Regularne i odpowiednio dostosowane treści budują społeczność i zwiększają lojalność klientów. Ważnym czynnikiem w dzisiejszych czasach staje się również analiza działalności konkurencji oraz preferencji odbiorców, co pozwala na optymalizację strategii komunikacyjnej.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].