W okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r. profile producentów samochodów były bardzo popularne na Facebooku. Liderem rankingu za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, był profil Toyota Polska. Na drugim miejscu znalazła się strona marki Lexus, a podium zamknął profil Jaguara. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych firm?
Toyota, Lexus i Jaguar liderami popularności na Facebooku
W czołówce rankingu popularności producentów samochodów na Facebooku w Polsce we wskazanym okresie znalazły się profile marek Toyota Polska, Lexus oraz Jaguar. Zestawienie z dużą przewagą interakcji zdominowała Toyota, uzyskując aż 43 tys. interakcji. Ten profil był również jednym z najbardziej aktywnych w tym czasie – zdobył 2 miejsce pod względem liczby opublikowanych postów. W zestawieniu drugie miejsce zdobył Lexus, który uzyskał aż 20 tys. interakcji mniej. Jaguar, który zamknął pierwszą trójkę, uzyskał 18 tys. reakcji ze strony internautów.
Biorąc pod uwagę kryterium, jakim jest rozwój profilu, to najszybciej w badanym okresie rosła strona Lexusa (5,3 tys. nowych fanów) oraz Opla (3,9 tys. nowych fanów). Najgorzej pod tym względem wypadł Jaguar, który mimo zajęcia trzeciego miejsca w rankingu, stracił aż 22 tys. obserwujących. Porażkę poniosły również marki takiej jak Ford Polska (-8,8 tys. fanów) oraz Citroen (-1,8 tys. fanów).
Warto zauważyć, że Ford Polska, drugi z największych facebookowych profili (17,3 mln obserwatorów), znalazł się na ostatnim miejscu rankingu popularności, a wyprzedziły go znacznie mniejsze profile. Była to m.in. strona Land Rover Polska, mająca jedynie 56 tys. fanów, a która zdobyła 6. miejsce w całym zestawieniu.
Największą popularność w analizowanym okresie uzyskał post opublikowany na profilu Toyoty, który wygenerował znaczny odzew ze strony internautów (6,7 tys. interakcji). Był to wpis, który uzyskał najwięcej udostępnień (318), a dotyczył pomocy Ukrainie. Drugim postem budzącym bardzo duże zainteresowanie był post marki Lexus traktujący o zaprzestaniu eksportu aut tej marki oraz części zamiennych na terytorium Rosji. Trzeci z kolei najbardziej popularny wpis przedstawiał ofertę marki Jaguar. Ta publikacja zebrała najwięcej polubień (5,1 tys.).
Co ciekawe, na TOP 13 najpopularniejszych wpisów nie było ani jednego autorstwa marki Citroen i Ford, czyli czołowych graczy pod względem wielkości profili na Facebooku. Fani tych marek nie wykazali się zatem zbyt wysokim zaangażowaniem.
Podsumowując, profil Toyota Polska zdeklasował konkurencję w rankingu popularności producentów samochodów na Facebooku. Liderem aktywności okazała się marka BMW Polska, co wygenerowało jednak umiarkowane rezultaty w zakresie interaktywności na jej profilu (12. z 15 miejsc w zestawieniu). Dużym zaskoczeniem okazał się wynik marki Ford. Profil uplasował się na ostatniej pozycji w rankingu i stracił bardzo dużą liczbę fanów.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].