Jak kształtowało się zainteresowanie fanpage’ami senatorów? Najbardziej interaktywny był profil Krzysztofa Brejzy, który jednocześnie generował najszersze dyskusje. Liderem aktywności był Adam Szejnfeld, a Michał Kamiński odnotował największy przyrost nowych fanów. Jak wypadli pozostali?
Raport został oparty o dane pozyskane w dniach 1-26.09.2021 autorskimi narzędziami IBIMS. Do liczby postów wliczają się publikacje własne profilu (udostępnienia innych komunikatów są pomijane).
Krzysztof Brejza wyraźnie wyprzedzał konkurentów pod względem sumy generowanych interakcji. Na podium w tym aspekcie znaleźli się też Wadim Tyszkiewicz i Adam Szejnfeld, który był jednocześnie najaktywniejszym z senatorów na Facebooku.
Najbardziej dynamiczny wzrost liczby nowych fanów odnotowali Michał Kamiński i Marek Borowski, którzy osiągnęli bardzo zbliżony wynik na końcu badanego przedziału czasowego. Stabilny wzrost uzyskali też Joanna Sekuła i Rafał Ambrozik. W TOP5 znalazł się także Krzysztof Brejza.
Choć Adam Szejnfeld był najaktywniejszy, jego profil generował o ponad połowę mniej interakcji niż fanpage Krzysztofa Brejzy. Widoczna była również ponadprzeciętna aktywność Bogusławy Orzechowskiej, której profil obecnie skupia niezbyt liczną grupę odbiorców, co ogranicza jego zasięg.
Choć profil Marka Borowskiego był nieaktywny w badanym przedziale czasowym, znalazł się on na drugim miejscu pod względem wzrostu nowych obserwujących. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku fanpage’a Rafała Ambrozika.
Krzysztof Brejza opublikował aż 7 z 13 najpopularniejszych komunikatów, jednak pierwsze dwa miejsca tego zestawienia należą do Wadima Tyszkiewicza. W tym miejscu widoczna była też aktywność Michała Kamińskiego.