Ranking aktywności transportu miejskiego w Polsce na Facebooku – Lipiec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził szczegółową analizę aktywności profili transportu miejskiego na Facebooku w lipcu 2024 roku. Które profile wyróżniły się pod względem zaangażowania użytkowników?

Najpopularniejsze profile

W lipcu 2024 roku, pozycję lidera pod względem liczby interakcji zdobył profil Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie. Wygenerował aż 19 tys. interakcji. Wynik ten zdecydowanie wyróżnia się na tle innych analizowanych profili i potwierdza wysoką skuteczność komunikacji krakowskiego MPK. MPK Kraków wyraźnie dominuje, przyciągając uwagę i angażując społeczność w sposób, który powinien być wzorem dla innych miast.

Na drugim miejscu znalazł się profil MPK Wrocław, który osiągnął 8,2 tys. interakcji. W porównaniu do lidera zestawienia, wrocławskie MPK opublikowało znacznie mniejszą ilość postów – 62. Co przełożyło się na odpowiednio niższe zaangażowanie internautów.

Warszawski Transport Publiczny uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 5,5 tys. interakcji. Pomimo publikacji większej ilości postów niż MPK Wrocław – 88 wpisów w lipcu – profil WTP odnotował mniejsze zaangażowanie. Na uwagę zasługuje wzrost nowych fanów profilu – w lipcu przybyło 210 nowych obserwujących, co może zapoczątkować rosnące zaangażowanie w kolejnych miesiącach. Jednak należy pamiętać, że wzrost liczby fanów, nie jest gwarancją wysokiego zaangażowania odbiorców. 

Przyrost nowych fanów

Pod względem ilości nowych obserwujących na Facebooku, wyróżnia się profil MPK Kraków – 366 nowych fanów. Kolejne miejsca należą do: Warszawskiego Transportu Publicznego (210 nowych fanów), Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie (192 nowych fanów), Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku (191 nowych fanów) oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Włocławku (92 nowych fanów).

Podsumowanie

Regularność i jakość publikowanych treści są kluczem do wysokiego zaangażowania użytkowników, jak pokazuje przykład MPK Kraków. Skuteczność komunikacji najlepiej mierzy liczba zdobytych interakcji, dlatego warto skupić się na budowaniu relacji z użytkownikami. Personalizacja treści pod lokalne potrzeby może przyciągnąć nowych fanów oraz zwiększyć zaangażowanie i lojalność followersów. 

Zachęcamy do dalszego śledzenia naszych analiz.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].