Ranking aktywności wojewodów na Facebooku – Lipiec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizował aktywność profili polskich wojewodów na Facebooku w lipcu 2024 roku. Które z nich przyciągnęły największe zaangażowanie społeczności? Które profile wyróżniały się pod względem liczby postów i zdobyły nowych obserwujących?

Badanie objęło 14 profili publicznych (fanpage). Zgodnie z zasadami platformy Facebook, profile prywatne nie mogły być uwzględnione w analizie.

Najpopularniejsze profile

W lipcu 2024 roku, pozycję lidera pod względem liczby interakcji zdobył Adam Rudawski – Wojewoda Zachodniopomorski. Jego profil wyraźnie dominował wśród analizowanych wojewodów, świadczy o tym wysokie zaangażowanie internautów – ponad 4,4 tys. interakcji. Adam Rudawski opublikował 54 posty w lipcu, które zdobyły 2,3 tys reakcji, 442 komentarze i zostały udostępnione 344 razy. Taki wynik stanowi wzór dla innych wojewodów w zakresie angażowania społeczności.

Na drugim miejscu znalazła się Teresa Kubas-Hul, Wojewoda Podkarpacki, z wynikiem 3,3 tys. interakcji. Jej profil odnotował największy wzrost liczby fanów spośród wszystkich analizowanych kont – aż o 525, co przełożyło się na łączną liczbę 2,9 tys. obserwujących. Pomimo większej liczby postów (67), jej zaangażowanie społeczności było nieco niższe niż u lidera zestawienia.

Michał Sztybel – Wojewoda Kujawsko-Pomorski, uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 2,8 tys. interakcji. Posiada on największą społeczność spośród wszystkich analizowanych wojewodów (4,9 tys. fanów), a publikacje cieszą się wysokim zainteresowaniem. Najniższa liczba postów (z liderów) mogła wpłynąć na zajęcie trzeciego miejsca w naszym zestawieniu – w lipcu opublikował 52 posty. 

Wysoka aktywność na Facebooku

Pod względem ilości postów opublikowanych w ubiegłym miesiącu, na prowadzenie wysuwa się Monika Jurek Wojewoda Opolski – 76 postów. Kolejne miejsca należą do Teresy Kubas-Hul Wojewody Podkarpackiej (67 postów), Beaty Rutkiewicz – Wojewody Pomorskiej (65 postów), Adama Rudawskiego (54 posty), Michała Sztybla (52 posty) i Jacka Brzozowskiego Wojewody Podlaskiego (48 postów). 

Przyrost nowych fanów

Największy przyrost nowych fanów odnotowała Teresa Kubas-Hul (525 nowych obserwujących). Na kolejnych pozycjach znaleźli się: Radosław Król – 132 nowych fanów, Agata Sobczyk – 129 nowych fanów i Beata Rutkiewicz – 126 nowych fanów. 

Lipiec vs czerwiec

W porównaniu z czerwcem, lider obecnego zestawienia (Adam Rudawski) odnotował skok o dwa oczka w rankingu. Teresa Kubas-Hul w lipcu spadła o jedno miejsce (z pierwszej pozycji w czerwcu, na drugą w lipcu). Michał Sztybel również odnotował spadek o jedno miejsce (z drugiej pozycji w czerwcu, na trzecią w lipcu). To pokazuje, że drugi miesiąc z rzędu są to najbardziej angażujące profile polskich wojewodów. 

Podsumowanie

Skuteczna komunikacja to nie tylko liczba postów, ale także ich treść i interakcja z odbiorcami. Wojewodowie, którzy potrafią angażować swoje społeczności, mogą liczyć na wzrost zasięgów i lojalności swoich fanów, co może przynieść wymierne korzyści w kolejnych miesiącach.

Zachęcamy do dalszego śledzenia naszych analiz.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].