Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) ponownie przyjrzał się działaniom komunikacyjnym banków spółdzielczych na Facebooku, analizując ich aktywność i zaangażowanie fanów. W październiku 2024 roku kluczowym wskaźnikiem był, jak zwykle, poziom interakcji, który najlepiej odzwierciedla skuteczność komunikacji banków w social media.
Liderzy interakcji
Bank Spółdzielczy w Limanowej objął pierwsze miejsce, osiągając wynik 1,9 tys. interakcji. Przy liczbie 55 postów, profil zebrał 1,1 tys. reakcji oraz 336 udostępnień, co wyraźnie podkreśla zaangażowanie jego społeczności. W przeciągu ostatniego miesiąca, profil przyciągnął zainteresowanie 35 nowych fanów – przeciętny wynik, biorąc pod uwagę całe zestawienie. Tym samym miesiąc zakończył z bazą fanów na poziomie 2,1 tys. użytkowników platformy.
Na drugim miejscu uplasował się Bank Spółdzielczy w Szczytnie z 1,7 tys. interakcji, które udało się uzyskać przy 24 postach. Mimo mniejszej liczby postów niż lider, profil zgromadził dużą liczbę udostępnień (380) i komentarzy (112). Podkreśla to wysoką jakość publikowanych treści. Bank ten skutecznie przyciąga uwagę i aktywność swojej społeczności.
Z wynikiem 1,3 tys. interakcji, Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej znalazł się na trzecim miejscu. Na profilu opublikowano 45 postów, które wygenerowały 789 reakcji, zaledwie 29 komentarzy i 377 udostępnień. Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej może pochwalić się największą bazą fanów, spośród liderów naszego rankingu – profil posiada 2,4 tys. obserwujących.
Największa aktywność
Bankiem, który wykazał się największą aktywnością na Facebooku okazał się Bank Spółdzielczy w Kowalu, który opublikował na swoim fanpage’u aż 103 posty. Pomimo bardzo wysokiej liczby publikacji w październiku, bank zebrał zaledwie 119 interakcji.
Drugim, najbardziej aktywnym profilem okazał się Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu – 56 postów, które zdobyły 529 interakcji. Natomiast na trzeciej pozycji, pod względem ilości opublikowanych postów, uplasował się Bank Spółdzielczy w Limanowej – lider naszego zestawienia (55 postów i 1,9 tys. interakcji).
Największa społeczność
Profilem, który może pochwalić się największą bazą fanów jest Jesteś u Siebie – Banki Spółdzielcze z Grupy BPS – prawie 17 tys. obserwujących. W październiku 2024 r., profil zdobył 73 nowych fanów, co wskazuje na stabilny wzrost zainteresowania profilem na Facebooku. Fanpage opublikował 23 posty, które wygenerowały 1,1 tys. interakcji.
Pod względem wielkości społeczności na Facebooku, wyróżniły się także banki: GBSBank (4,7 tys. fanów), Nicolaus Bank (3,6 tys. fanów), Bank Rumia Spółdzielczy (3,4 tys. fanów), Bank Spółdzielczy w Wołczynie oraz Bank Spółdzielczy w Raciążu (po 3 tys. fanów).
Podsumowanie
Październik 2024 przyniósł interesujące wyniki na Facebooku dla banków spółdzielczych. Najwyższe pozycje w rankingu przypadły bankom, które z powodzeniem angażowały swoje społeczności poprzez spójną i przemyślaną komunikację. Bank Spółdzielczy w Limanowej i Szczytnie wyróżnili się wysokim poziomem interakcji, pokazując, że skuteczna komunikacja nie zależy jedynie od liczby fanów, ale od jakości zaangażowania. Ciekawe będzie obserwowanie dalszego rozwoju tych trendów w nadchodzących miesiącach i analizowanie, jak inne banki będą próbowały zwiększyć swoje zaangażowanie na platformie.
Zachęcamy do śledzenia kolejnych raportów IBIMS.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].