Ranking komunikacji banków na Facebooku – Październik 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował kolejną analizę działań komunikacyjnych banków na Facebooku, tym razem za październik 2024 roku. Badaniem objęto 14 aktywnych profili bankowych, które oceniono pod względem liczby postów, reakcji, komentarzy oraz najważniejszego wskaźnika – interakcji, mierzącego zaangażowanie użytkowników.

Liderzy zestawienia

ING Polska utrzymał pozycję lidera, osiągając najwyższy poziom interakcji – 18 tys. – przy 28 opublikowanych postach. Pomimo dużego spadku w liczbie interakcji w porównaniu do września, w którym bank osiągnął 31 tys. interakcji i spadku liczby fanów w październiku o 69 osób, profil zgromadził 7,8 tys. reakcji, 8,1 tys. komentarzy i 329 udostępnień.

Drugie miejsce zajmuje BOŚ Bank, który – mimo mniejszej liczby fanów (38 tys.) – uzyskał 12 tys. interakcji dzięki wysokiej aktywności (37 publikacji). BOŚ Bank przyciągnął także największy wzrost nowych fanów (+472), co sugeruje skuteczne działania komunikacyjne, które z powodzeniem budują społeczność. W porównaniu do września 2024 roku bank awansował o jedno oczko w zestawieniu uzyskując o 2,5 tys. więcej interakcji niż w poprzednim miesiącu (we wrześniu liczba interakcji wynosiła 9,5 tys.).

Na trzeciej pozycji uplasował się BNP Paribas Bank Polska z wynikiem 7,2 tys. interakcji przy 27 opublikowanych postach. BNP Paribas osiągnął przyzwoite wyniki, mimo spadku liczby fanów o 116 osób, co jednak wskazuje na potencjał do dalszej optymalizacji treści, aby lepiej angażować istniejących obserwujących i przyciągać nowych. Bank spadł o jedno oczko w naszym zestawieniu w porównaniu do września, osiągając jednocześnie dużo niższe wyniki – w październiku liczba interakcji wyniosła jak wspominaliśmy 7,2 tys., natomiast w we wrześniu było to aż 13 tys. interakcji. 

Zestawienie od początku roku

Biorąc pod uwagę całoroczną aktywność banków w serwisie Facebook, zdecydowany prym wiodą te same banki, co w zestawieniu październikowym, jednak w nieco innej konfiguracji. W obu przypadkach liderem zestawienia jest ING Polka, który od początku 2024 roku osiągnął aż 181 tys. interakcji – 206 postów. Na drugim miejscu zestawienia styczeń-październik 2024 znajduje się BNP Paribas Bank Polska z wynikiem 134 tys. interakcji – 235 opublikowanych postów. Podium zamyka BOŚ Bank, który uzyskał 115 tys. interakcji – 257 postów.

Podsumowanie

Analiza za październik 2024 roku pokazuje, że banki o większej intensywności publikacji i angażujących treściach osiągają wyższy poziom interakcji i przyciągają nowych fanów. ING Polska i BOŚ Bank wyróżniają się przemyślaną strategią komunikacyjną, która skutecznie angażuje ich społeczność. Z kolei banki o większej liczbie fanów, takie jak PKO Bank Polski, mają szansę na poprawę wyników poprzez dopracowanie strategii i lepsze dopasowanie treści do oczekiwań użytkowników.

Analiza styczeń-październik dostarcza cennych wniosków na temat komunikacji w sektorze bankowym na Facebooku, wyraźnie pokazuje, że dbanie przez cały rok o jakość publikowanych treści przynosi wymierne efekty. Zachęcamy do śledzenia kolejnych raportów, które pozwolą lepiej zrozumieć dynamikę interakcji wśród użytkowników i wpływ różnych strategii na zaangażowanie społeczności w mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].