Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przyjrzeli się wynikom komunikacji producentów okien na Facebooku w sierpniu 2025 roku. Kluczowym wskaźnikiem skuteczności komunikacji pozostaje liczba interakcji – suma reakcji, komentarzy i udostępnień – która najlepiej obrazuje poziom zaangażowania społeczności online. Które firmy uplasowały się na podium?

Liderzy komunikacji
🥇 DRUTEX S.A.
W tym miesiącu na podium znalazła się firma DRUTEX S.A., która awansowała z 7. miejsca w lipcowym rankingu. W sierpniu opublikowała na swoim fanpage’u 19 postów, które zdobyły 7,2 tys interakcji. Wśród nich możemy wyróżnić 6,2 tys. reakcji, 373 komentarze oraz 657 udostępnień.
🥈 KRISHOME
Na drugim miejscu znalazła się firma KRISHOME, z wynikiem 5,1 tys. interakcji. W ciągu ostatniego miesiąca opublikowali 21 postów, które wygenerowały 4,3 tys. reakcji, 702 komentarze oraz zostały udostępnione 115 razy. W porównaniu do poprzedniego miesiąca, firma odnotowała mniejsze zaangażowanie internautów (7,2 tys. interakcji w lipcu) i spadek z pozycji lidera.
🥉 Eko-Okna S.A.
Na trzecim miejscu znajduje się Eko-Okna S.A., które uzyskały 2,2 tys. interakcji przy 16 postach. Treści uzyskały 1,8 tys. reakcji, 85 komentarzy oraz 298 udostępnień. Firma wygenerowała nieco wyższe zaangażowanie niż w lipcu (2,1 tys interakcji), co umożliwiło jej skok o jedno oczko w rankingu.

Porównanie: lipiec – sierpień 2025
Porównanie wyników efektywności komunikacji producentów okien w lipcu i sierpniu pokazuje istotne różnice w czołówce zestawienia i mocne przetasowania.
Lider sierpniowego zestawienia, w porównaniu do lipca, zwiększył swoją aktywność na Facebooku (opublikował 6 postów więcej) i tym samym zdobył znacznie większe zaangażowanie internautów – jego treści wygenerowały aż 6 tys. interakcji więcej.
KRISHOME, który w lipcu zajmował pozycję lidera, w sierpniu osiągnął mniejsze zaangażowanie (o ok. 2,1 tys. interakcji) i uplasował się na drugim miejscu rankingu. Warto zauważyć, że w sierpniu opublikował zaledwie jeden post mniej.
Eko-Okna S.A. w sierpniu opublikowały aż 7 postów więcej niż w lipcu, co pozwoliło im zdobyć zaledwie 100 interakcji więcej. W porównaniu do konkurencji, wynik umożliwił im wskoczenie na podium i zajęcie trzeciej pozycji w zestawieniu.
Całkiem mocne spadki zaliczyły firmy VELUX (PL) i VETREX, które w lipcu zajmowały odpowiednio drugie i trzecie miejsce pod względem ilości zdobytych interakcji. Firma VELUX (PL) zmniejszyła swoją aktywność w sierpniu o połowę (12 postów w ostatnim miesiącu) i uzyskała aż 4,4 tys. interakcji mniej. Natomiast VETREX opublikował tylko 3 posty mniej niż w lipcu, a jego zaangażowanie spadło o ok. 800 interakcji. W tym przypadku widać, że mniejsza aktywność na platformie pociąga za sobą mniejsze zainteresowanie użytkowników.
Kto przyciągnął najwięcej nowych fanów?
Pod względem przyrostu nowych obserwujących, w sierpniu wyróżniają się:
1. Wiśniowski – bramy, okna, drzwi, ogrodzenia – 1 tys. nowych fanów
2. OknoPlus – 748 nowych fanów
3. DRUTEX S.A. – 508 nowych fanów
4. FAKRO – 385 nowych fanów
5. PAGEN – 244 nowych fanów
Pomimo znacznego wzrostu zainteresowania firmami, większość nie zdołała wywołać dużego zaangażowania (wygenerować dużej liczby interakcji). Wskazuje to na potrzebę dopasowania komunikacji, która będzie w stanie zbudować aktywną społeczność na Facebooku.
Podsumowanie
Wyniki sierpnia 2025 roku przypominają, że w świecie mediów społecznościowych nie ma miejsca na spoczywanie na laurach. Choć obecnie niektóre marki mogą cieszyć się wysokim poziomem zaangażowania, to w tak dynamicznym środowisku, jakim są social media, utrzymanie wysokiej jakości komunikacji wymaga ciągłej pracy. Konkurencja nieustannie reaguje na zmieniające się potrzeby użytkowników, a to oznacza, że w każdej chwili można stracić pozycję lidera.
Przyciągnięcie chwilowej uwagi jest stosunkowo łatwe, ale prawdziwym wyzwaniem staje się jej utrzymanie na wysokim poziomie przez dłuższy czas. Zaangażowanie zależy od wielu zmiennych – od jakości tworzonych treści, częstotliwości publikacji, po sposób interakcji z użytkownikami. Marki, które potrafią na bieżąco analizować swoje działania, reagować na zmiany i dostosowywać strategię do oczekiwań społeczności, mają większe szanse na utrzymanie długofalowego sukcesu w mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].