Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizował komunikację firm z branży okiennej na Facebooku we wrześniu 2024 roku. W badaniu wzięto pod uwagę liczbę fanów, wzrost obserwujących, liczbę opublikowanych postów oraz, co najważniejsze, poziom interakcji. To właśnie interakcje, czyli reakcje, komentarze i udostępnienia, są kluczowym wskaźnikiem skuteczności działań komunikacyjnych firm na tym kanale.
Liderzy zaangażowania na Facebooku
We wrześniu 2024 roku na czołowej pozycji pod względem liczby interakcji znalazła się firma KRISHOME, generując 6,6 tys. interakcji. W ostatnim miesiącu na profilu zostało opublikowanych 25 postów. Pomimo średniej wielkości profilu (39 tys. fanów), KRISHOME osiągnęło niezwykle wysokie zaangażowanie, co czyni ich liderem zestawienia. Skuteczna komunikacja przejawiała się zarówno w liczbie reakcji (4,3 tys.), komentarzy (2,2 tys.), jak i udostępnień (113), co wskazuje na silną więź z odbiorcami i wysoką wartość publikowanych treści.
Na drugim miejscu uplasował się VELUX (PL), którego ogromny profil (905 tys. fanów) wygenerował 4,3 tys. interakcji przy 28 opublikowanych postach. Mimo że firma osiągnęła znacznie mniejszy poziom interakcji w stosunku do lidera, nadal plasuje się wysoko w zestawieniu, co świadczy o rozpoznawalności i popularności marki.
Trzecią pozycję zajął producent Eko-Okna S.A. z 2,4 tys. interakcji. Marka, mająca 29 tys. fanów, opublikowała 24 posty, co sugeruje dobrze przemyślaną strategię komunikacyjną.
Najbardziej aktywne marki
Pod względem ilości opublikowanych postów na Facebooku, wyróżniła się BEMA-Res Nowoczesne Okna i Drzwi, która opublikowała 31 postów w ciągu ostatniego miesiąca. Wysoka aktywność na platformie, niestety nie przełożyła się na wysokie zaangażowanie odbiorców – marka zdobyła zaledwie 209 interakcji.
Kolejne miejsca pod względem aktywności, należą do aluplast i VELUX (PL) (po 28 postów), REHAU Polska (27 postów), FAKRO i KRISHOME (po 25 postów) oraz Eko-Okna S.A. (24 posty).
Kto dominuje pod względem liczby fanów?
Najwięcej obserwujących w naszym zestawieniu ma VELUX (PL) – prawie 905 tys. fanów i wzrostem o 963 nowych fanów we wrześniu 2024. Na kolejnej pozycji uplasował się Internorm – z bazą fanów na poziomie 95 tys. obserwujących i wzrostem o 275 obserwujących we wrześniu. Trzecie miejsce pod tym względem należy do FAKRO, który zgromadził bazę na poziomie 92 tys. fanów, a w ostatnim miesiącu przyciągnął zainteresowanie 484 nowych użytkowników platformy.
Podsumowanie
Wrzesień 2024 pokazał, że efektywna komunikacja na Facebooku w branży producentów okien wymaga nie tylko dużej liczby postów czy ogromnej bazy fanów, ale przede wszystkim przemyślanej strategii angażowania odbiorców. Wartościowe treści, odpowiednio dopasowane do odbiorców mają większą szansę na dotarcie, zarówno do starych, jak i nowych internautów, co w rezultacie ma znaczny wpływ na zaangażowanie i kształtowanie pozytywnego wizerunku marki w social media.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].