Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadzili we wrześniu 2024 roku analizę komunikacji producentów samochodów na Facebooku. Analizowane dane obejmowały liczbę fanów, wzrost liczby obserwujących, liczbę postów oraz kluczowy wskaźnik – liczbę interakcji (reakcje, komentarze i udostępnienia). Kto znalazł się na podium?
Liderzy zestawienia
We wrześniu największym zaangażowaniem na swoim profilu na Facebooku mogła pochwalić się Toyota Polska, która wygenerowała aż 31 tys. interakcji. Marka ta opublikowała 25 postów, zdobywając 24 tys. reakcji, 2 tys. komentarzy i 484 udostępnień. Toyota wyróżniała się także wysokim wskaźnikiem zaangażowania na tle swojej stosunkowo niewielkiej bazy fanów (234 tys.). Jej strategia komunikacji przyniosła imponujące rezultaty. Gratulujemy!
Na drugim miejscu uplasował się Lexus, który wygenerował 24 tys. interakcji przy 26 postach. Mimo że Lexus ma ponad 2 miliony fanów, a liczba postów była nieco wyższa niż u Toyoty, to marka uzyskała nieco mniejszy poziom zaangażowania. Jednak warto zwrócić uwagę na znaczną liczbę reakcji (20 tys.) oraz stabilny wzrost liczby fanów (3,5 tys. nowych obserwujących).
Trzecie miejsce pod względem liczby interakcji przypadło ALFA ROMEO z wynikiem 7,8 tys. interakcji. Marka ta opublikowała jedynie 9 postów, co wskazuje na stosunkowo wysoki wskaźnik zaangażowania obserwujących. We wrześniu profil zaobserwowało 2 tys. nowych użytkowników na platformie.
Największa aktywność na Facebooku
Pod względem ilości opublikowanych postów na Facebooku, wyróżnia się Renault (PL) – 41 postów we wrześniu 2024. Marka zdobyła jedynie 3,7 tys. interakcji i uplasowała się na 8. miejscu w całym zestawieniu.
Drugie miejsce pod względem aktywności należy do Nissan – 33 posty (1,8 tys. interakcji), natomiast na trzeciej pozycji znalazł się Mercedes-Benz Polska – 32 posty (1,6 tys. interakcji). Firmy zajęły odpowiednio 13. i 14. miejscu w rankingu.
Najchętniej komentowane profile
Które posty są najchętniej komentowane? Te, które najbardziej angażują odbiorców oraz te, z którymi internauci się utożsamiają. Jak to wygląda w przypadku producentów aut?
Najwięcej komentarzy wygenerowały posty marki Toyota Polska – ponad 2 tys. komentarzy. Następnie możemy wyróżnić marki Hyundai Motor Poland (1,3 tys. komentarzy), Ford Polska (898 komentarzy), Kia Polska (655 komentarzy) oraz Lexus (635 komentarzy).
Podsumowanie i wnioski
Zdecydowanymi liderami pod względem efektywności komunikacji, mierzonej liczbą interakcji, są Toyota Polska i Lexus. Obie marki skutecznie angażują swoich fanów, co przekłada się na wysokie wyniki. Warto również zwrócić uwagę na marki, które publikują wiele treści, ale ich zaangażowanie jest stosunkowo niskie – co może być sygnałem do przemyślenia strategii komunikacyjnej i dostosowania treści do oczekiwań odbiorców.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].