Skuteczność komunikacji biur podróży na Facebooku w styczniu 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych zbadali obszar Facebooka, by przyjrzeć się styczniowym interakcjom w sektorze biur podróży. Skoncentrowaliśmy się na zrozumieniu, jakie biura podróży cieszyły się największym zaangażowaniem ich społeczności, bazując na łącznej liczbie interakcji.

Liderzy interakcji wśród biur podróży

Wakacje.pl zdecydowanie przoduje na rynku, osiągając imponujące 55 tys. interakcji przy 76 postach i wzroście liczby fanów o 2,2 tys. To pokazuje, że Wakacje.pl skutecznie angażuje swoją społeczność, co jest kluczowe w branży turystycznej.

Na drugim miejscu plasuje się Itaka z 34 tys. interakcji przy 69 postach. Firma osiągnęła wzrost liczby fanów o 3,1 tys. i może pochwalić się największą liczbę fanów (460 tys.) pośród innych biur podróży.

Coral Travel Poland zdobyło 3 miejsce osiągając 23 tys. interakcji przy 71 postach. Biuro podróży posiada 168 tys. fanów, w styczniu odnotowali ich wzrost o 2 tys.

Najbardziej aktywne profile

W kontekście aktywności, Viktoria Travel wyróżnia się największą liczbą postów, publikując aż 257 aktualizacji w styczniu 2024 roku. Kolejno największą aktywnością wykazali się Tourist Polska (101 postów), Wakacje.pl (76 postów), Coral Travel Poland (71 postów), Itaka (69 postów) i Biuro Podróży Ewakacje (65 postów).

Jeśli chodzi o zaangażowanie społeczności pod względem ilości komentarzy, liderem są Wakacje.pl z 15 tys. komentarzy. Wysoką liczbą mogę się również pochwalić Itaka (12 tys.), Coral Travel Polska (2,6 tys.), Rainbow (2 tys.) Travelplanet.pl (1,9 tys.) i Biuro Podróży OSKAR (1,2 tys.).

Podsumowanie

Styczeń 2024 roku na Facebooku dla branży turystycznej był zdominowany przez Wakacje.pl, które nie tylko wykazało się największym zaangażowaniem swoich fanów, ale także skuteczną komunikacją i zdolnością do angażowania społeczności. Regularna i przemyślana aktywność, w połączeniu z rekordową liczbą interakcji, potwierdza ich pozycję lidera na rynku biur podróży.

Zachęcamy również do przeczytania znajdującej się na naszym blogu analizy komunikacji biur podróży w 2023 roku.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].