Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) kontynuuje monitorowanie działalności producentów okien na Facebooku. Nasza analiza za sierpień 2024 skupia się na zaangażowaniu użytkowników, które jest kluczowe dla oceny efektywności komunikacji marek na tej platformie.
Liderzy zaangażowania
W sierpniu liderem w liczbie interakcji ponownie okazała się firma KRISHOME, która zgromadziła 7,1 tys. interakcji. Stabilna aktywność (28 postów) oraz ciągły wzrost liczby fanów (395 nowych obserwujących) utrzymują tę markę na czele rankingu.
Na drugim miejscu uplasowała się Dobroplast zdobywając 2,8 tys. interakcji. Jest to awans o jedno oczko w rankingu w porównaniu z poprzednim miesiącem, mimo mniejszej liczby interakcji niż w lipcu (4,6 tys. interakcji). Firma opublikowała 13 postów, które osiągnęły 2,3 tys. reakcji, 464 komentarze i 44 udostępnienia.
Podium zamyka Drutex S.A. z wynikiem 2,6 tys. interakcji. Firma może się pochwalić wzrostem interakcji w porównaniu do poprzedniego miesiąca (1,4 tys. interakcji) co zapewniło jej awans o 3 oczka w rankingu. Drutex S.A. posiada liczbę fanów na poziomie 29 tys., a w sierpniu ich ilość wzrosła o 105 nowych obserwatorów.
Największe wzrosty liczby fanów
Pod względem liczby nowych fanów wyróżnić możemy dwie firmy, VELUX (PL) (1,6 tys. nowych fanów) oraz Wiśniowski (1,4 tys. nowych fanów). Warto jednak zwrócić uwagę, że żadna z tych firm nie znalazła się na podium w naszym zestawieniu, choć VELUX (PL) zajęło miejsce tuż za podium (4 miejsce w rankingu).
Dużym wzrostem liczby fanów mogą pochwalić się również OknoPlus (908 nowych fanów), Studio Okien i Drzwi DOMO (766 nowych fanów) oraz PAGEN (673 nowych fanów).
Analiza aktywności
Najbardziej aktywną marką była KRISHOME z 28 publikacjami – lider zestawienia. Częstotliwość publikacji równą lub wyższą niż 20 w miesiącu osiągnęły Studio Okien i Drzwi DOMO (23 posty), WIKĘD (21 postów) i Aluplast (20 postów).
Podsumowanie
Sierpień pokazał, że zaangażowanie na Facebooku nie zależy wyłącznie od liczby postów czy wzrostu ilości fanów, ale przede wszystkim od jakości i rezonansu treści z odbiorcami. KRISHOME ze zdecydowaną przewagą zajęła 1 miejsce w zestawieniu i jest przykładam marki, która skutecznie buduje swoją społeczność, czego efektem jest wysokie zaangażowanie. Z kolei dla marek takich jak VELUX (PL) i VEKA Polska, które mają duży i niewykorzystany potencjał, istotne może być przemyślenie i dostosowanie strategii komunikacyjnych.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz i dyskusji na temat strategii komunikacji w różnych branżach.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].