Spółki energetyczne na Facebooku. Ranking za okres 18 lutego – 24 marca 2022 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBiMS sprawdzili, jak na Facebooku w okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r. radziły sobie spółki energetyczne. W tym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Grupa PGE. Drugi w zestawieniu Orlen uzyskał ich niemal o połowę mniej. Podium zamknęła Enea. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?

Grupa PGE, Orlen i Enea liderami popularności w rankingu spółek energetycznych na Facebooku

W czołówce rankingu znalazły się Grupa PGE, Orlen i Enea. W analizowanym przez IBiMS okresie Grupa PGE uzyskała 14 tys. interakcji, czyli prawie dwa razy tyle, co drugi w tabeli PKN Orlen. W czołówce rankingu popularności znalazły się również Enea, a za nią Polska Spółka Gazownictwa. Najbardziej aktywną marką energetyczną w tym kanale komunikacji była również Grupa PGE (110 postów, czyli ponaddwukrotnie więcej niż Grupa Kapitałowa PGNiG). Popularna firma Energa znalazła się dopiero na 8. miejscu w zestawieniu.

Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku spółek energetycznych był post należący do PGE, dotyczący historii, a konkretnie święta Żołnierzy Wyklętych. Wpis uzyskał w sumie 9 tys. interakcji. Na drugim miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się Orlen i oświadczenie dotyczące dostaw paliw na stacje tej firmy. Firma apelowała w jego treści o weryfikowanie źródeł informacji. Enea zdobyła uznanie za przekazanie 300 tys. zł lubelskiemu oddziałowi Caritas Polska. 5 z 13 wpisów spółek energetycznych poświęcono Ukrainie i pomocy uchodźcom.

Na 13 najpopularniejszych wpisów spółek energetycznych w badanym okresie aż 4 należało do Enea i 3 do Orlenu. Jak wynika z danych, dużo reakcji ze strony internautów zdobywały treści poświęcone problemowi uchodźców z Ukrainy i niesionej im pomocy.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].