Stacje benzynowe na Facebooku. Ranking za okres 18 lutego – 24 marca 2022 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak stacje benzynowe radziły sobie na Facebooku w okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r.? Najaktywniejszym okazał się profil Amic Energy PL, PKN Orlen zdobył najwięcej interakcji, zaś Circle K Polska uzyskał bardzo dużą liczbę polubień postów. Jak radzili sobie inni?

Popularność stacji benzynowych na Facebooku. W czołówce PKN Orlen, AMIC Energy i Circle K

Na podium rankingu znalazły się profile PKN Orlen, AMIC Energy PL oraz Circle K Polska. Te stacje zyskały w kolejności 8,4 tysiąca, 7,1 tysiąca i 5,7 tysiąca wszystkich interakcji. W przypadku w/w trzech profili zdecydowaną większość interakcji stanowiły polubienia. Warto zwrócić też uwagę na dość wysokie liczby udostępnień postów profili PKN Orlen i AMIC Energy PL, co jest bardzo korzystne z perspektywy zasięgu ich komunikacji.

facebook stacje benzynowe pknorlen amicenergy circlek

Najpopularniejszym postem branży w badanym okresie był post umieszczony na profilu PKN Orlen, zapewniający klientów o dostępności paliw na stacjach tej marki. Wpis ten uzyskał najwięcej polubień, komentarzy oraz udostępnień, osiągając tym samym 4,8 tysiąca interakcji. Post tej stacji benzynowej wyraźnie wyprzedził posty konkurentów pod względem zaangażowania fanów. Za nim znalazł się wpis na profilu Circle K Polska, który dotyczył pomocy Ukrainie, zaś na miejscu trzecim uplasował się post AMIC Energy PL informujący o braku powiązania marki z podmiotami gospodarczymi Federacji Rosyjskiej. Wpis ten zdobył sporą liczbę udostępnień, bo aż 1,1 tys.

facebook stacje benzynowe pknorlen amicenergy circlek posty

Podsumowując, ranking został zdominowany przez PKN Orlen – to właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji. W badanym okresie najbardziej aktywnym profilem okazał się profil AMIC Energy PL. Na końcu listy znalazła się stacja paliw MOYA oraz Pieprzyk, których wyniki okazały się zdecydowanie poniżej potencjału marek.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].