TikTok uzależnia niczym narkotyki?; YouTube Shorts bije rekordy popularności

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

TikTok uzależnia niczym narkotyki? Wiemy, jak działa aplikacja

TikTok, czyli jedna z najpopularniejszych aplikacji, którą pokochało mnóstwo użytkowników, uzależnia niczym narkotyki i hazard. Najnowsze badania dowodzą, że przeciętny internauta ogląda na TikToku od 72 do 216 filmików dziennie, a czas, jaki spędza na przeglądaniu aplikacji wynosi średnio 40 – 90 minut.

Tak duże ilości treści, oglądane w tak szybkim tempie, powodują obniżenie zdolności koncentracji i zapamiętywania. TikTok zwiększa też ryzyko depresji oraz stresu i wywołuje uczucie niepokoju. Czytaj więcej…

ChatGPT ma coraz więcej użytkowników. Czy popularnością przebije TikToka?

ChatGPT staje się coraz bardziej popularny, przyciągając do siebie coraz więcej osób. W tej chwili ma już 100 milionów użytkowników, a dostępny jest dla nich zaledwie od dwóch miesięcy! I chociaż to oprogramowanie to dopiero prototyp, nie stało mu to na przeszkodzie, aby podbić sieć.

Czy ten zdobywający coraz większą rzeszę fanów chatbot stanie się popularniejszy od TikToka oraz Instagrama? Bardzo możliwe, ponieważ osiągnięcie takich wyników, jakie ma w tej chwili, TikTokowi zajęło 9 miesięcy, a Instagramowi ponad 2 lata. Czytaj więcej…

Twitter Blue ze znikomą popularnością

Po wprowadzeniu systemu weryfikacji kont na Twitterze, czyli płatnej subskrypcji nazwanej Twitter Blue, okazało się, że bardzo mało użytkowników z niej korzysta. Nowy wynalazek Elona Muska nie zyskał zbytniej popularności. Na całym świecie jest bowiem niecałe 300 tysięcy osób, które zdecydowały się zapłacić za dostęp do wersji premium aplikacji.

Największą popularnością Twitter Blue cieszy się głównie w Stanach Zjednoczonych. Reszta świata to jedynie 180 tysięcy użytkowników. Czytaj więcej…

YouTube Shorts bije rekordy popularności

YouTube Shorts bije ostatnio rekordy popularności. Konkurencyjny dla TikToka format wprowadzony przez Google zaczyna coraz prężniej się rozwijać. YouTube Shorts mocno rośnie w siłę, odnotowując coraz więcej wyświetleń.

Ostatnio padł nowy rekord, którym Google z powodzeniem może się pochwalić. Jak podała firma, YouTube Shorts notuje aż 50 miliardów wyświetleń na dzień! Biorąc pod uwagę, że w pierwszym kwartale było to 30 miliardów, można stwierdzić, że progres jest znaczny. Czytaj więcej…

Twitter Blue będzie dostępny w Polsce. Ile będzie kosztował?

Płatny abonament na Twitterze, czyli subskrypcja zwana Twitter Blue, będzie dostępna również w Polsce. Do czego będzie uprawniała i jaki będzie jej koszt?

Władze tej popularnej platformy społecznościowej podały, że subskrypcja będzie oferowała między innymi weryfikację profilu oraz wyższe pozycjonowanie wpisów. Użytkownicy, którzy wykupią płatny dostęp do aplikacji, zobaczą też na niej mniejszą o połowę ilość reklam i będą mieli możliwość dodania dłuższych filmów.

Kiedy Twitter Blue zadebiutuje w Polsce? Tego jeszcze nie wiadomo. Czytaj więcej…