TikTok zapewnia, że będzie bezpieczniej; Meta tworzy konkurencyjny dla Twittera serwis

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Tomasz Lis – nowy kanał na YouTubie i zapowiedź książki

Tomasz Lis, podczas premierowego spotkania z internautami, którzy obserwują jego nowy kanał na YouTube, zapowiedział wydanie swojej książki. Mówił też o tym, że powraca do komentowania politycznej rzeczywistości. Przyznał również, że nie ma zamiaru startować w wyborach i nie chce być prezesem TVP.

Na youtube’owym profilu „Tomasz Lis – Kanał oficjalny”, który ruszył 11 marca, co najmniej raz w tygodniu mają pojawiać się publicystyczne formaty. Czytaj więcej…

TikTok zapewnia, że będzie bezpieczniej

Chińska aplikacja TilTok, w obliczu zagrożenia otrzymania bana na europejskich odbiorców, ugięła się i obiecała zapewnić użytkownikom więcej bezpieczeństwa oraz wprowadzić stosowne ograniczenia dla młodszych.

Tego typu postepowanie jest jasne, a reakcja TikToka nie dziwi. Budującym jest też fakt, że tak duże firmy, w obliczu presji, są w stanie nagiąć swoje zasady i uczynić Internet lepszym miejscem. Czytaj więcej…

Meta tworzy konkurencyjny dla Twittera serwis

Meta pracuje nad stworzeniem konkurencji dla Twittera. Ma to być zdecentralizowana sieć społecznościowa, a robocza nazwa projektu, jak podaje TechCrunch, to Meta to P92.

Do nowej usługi będzie można zyskać dostęp przy pomocy profilu na Instagramie. Będzie ona obsługiwała protokół ActivityPub, wykorzystywany w zdecentralizowanej aplikacji Mastodon. Czy nowy pomysł Mety faktycznie ma szansę pobić Twittera? Czytaj więcej…

Płatny Facebook i Instagram mają szansę na powodzenie

Bank of America prognozuje, że płatne konta na Facebooku oraz Instagramie mają szansę przekonać miliony użytkowników. Jeśli tak się stanie, to będzie to spory zastrzyk gotówki do budżetu Mety.

Nowa usługa ma zapewnić korzystającym z niej osobom weryfikację tożsamości oraz priorytetowy dostęp do obsługi klienta. Będzie ona dostępna w formie subskrypcji, a jej koszt ma wynieść niecałe 12 dolarów. Szczególnie zainteresowani mają być nią podobno influencerzy, ponieważ ma pozwolić na zwiększenie widoczności i zasięgów. Czytaj więcej…

Snapchat ogłosił nowe rekordy

Mogłoby się wydawać, że Snapchat zniknął w gronie swoich sporo większych rywali.  Jak się okazuje, komunikator ma się jednak bardzo dobrze. Ostatnio poinformował, że ciągle przyciąga nowych użytkowników.

Firma ogłosiła nowy rekord w swojej historii – korzysta z niej 750 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Jej przedstawiciele liczą jednak na więcej i mają nadzieję, że w ciągu najbliższych 2-3 lat komunikatorowi uda się przekroczyć barierę miliarda użytkowników na miesiąc. Czytaj więcej…