Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński i Politechnika Wrocławska najbardziej angażującymi profilami uczelni wyższych na Facebooku w 2022 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak uczelnie wyższe radziły sobie na Facebooku w okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r.? Najwięcej interakcji wygenerowały profile Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Wrocławskiej. Jak wypadli pozostali gracze?

Ranking roczny uczelni wyższych. Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński i Politechnika Wrocławska na podium

Ranking popularności profili uczelni wyższych na Facebooku w badanym okresie wygrał Uniwersytet Warszawski. Profil ten uzyskał łącznie niemal 117 tys. interakcji. Na miejscu 2., z wynikiem niemal 75 tys. interakcji, uplasował się Uniwersytet Jagielloński. Podium zamknęła Politechnika Wrocławska, która zdobyła niemal 70 tys. interakcji ze strony użytkowników.

ranking roczny uczelnie wyzsze facebook W badanym okresie największą aktywnością wykazywała się Politechnika Białostocka, która opublikowała w tym czasie 1841 postów. Bardzo aktywnymi były również Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II (1204 wpisy), Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie (1022 publikacje) oraz Politechnika Bydgoska (965 postów).

Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilu Uniwersytetu Warszawskiego (ponad 4,5 tys. komentarzy). Najwięcej polubień miał również Uniwersytet Warszawski (ponad 71 tys.). Największą liczbę udostępnień zdobył ten sam profil (pond 9 tys. udostępnień).

ranking roczny uczelnie wyzsze facebook top 3

Podsumowując, w okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. najlepiej na Facebooku radziły sobie: Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński i Politechnika Wrocławska. To właśnie te profile wypadły w zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].