Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) z przyjemnością prezentuje wyniki analizy aktywności firm deweloperskich na Facebooku w listopadzie 2023 roku. W naszym zestawieniu szczególną uwagę zwróciliśmy na dynamikę wzrostu fanów, liczbę postów oraz ogólną liczbę interakcji, które są kluczowymi wskaźnikami efektywnej komunikacji.
Liderzy Branży Deweloperskiej na Facebooku
Wśród firm deweloperskich najwyższe osiągi zanotował HomeLand Development. Profil tej firmy, z solidną bazą 2,9 tys. fanów, osiągnął znakomitą liczbę 1 tys. interakcji. W listopadzie marka zdobyła stosunkowo niewielką ilość nowych obserwujących (2 nowych fanów), jednak ogólne wyniki zaangażowania społeczności pozwoliły jej zająć czołowe miejsce w rankingu.
Za HomeLand Development, na drugim miejscu uplasował się Victoria Dom S.A. Przy zdecydowanie większej społeczności niż lider, profil osiągnął 829 interakcji, w tym aż 806 samych reakcji. Profil opublikował 16 nowych postów, które przyczyniły się do wzrostu liczby nowych fanów o 33 użytkowników platformy i skoku w całym zestawieniu o 5 miejsc w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
Na trzeciej pozycji znalazła się firma UWI Inwestycje S.A. Poznański deweloper, który zdobył 723 interakcje. Pomimo utraty liczby fanów w listopadzie o 5 użytkowników, profil znacznie zaangażował swoją społeczność i wygenerował 676 reakcji. Tym samym odnotował imponujący skok w ogólnym rankingu w porównaniu do października – wzrost aż o 68 pozycji.
Najbardziej aktywne profile w listopadzie
MARGO Deweloper oraz EURO STYL w tym miesiącu wykazały się największą aktywnością pod względem liczby postów (odpowiednio 25 i 22 nowe wpisy). W przypadku MARGO Deweloper częste publikacje nie przełożyły się na wysoką liczbę interakcji (tylko 9 w ciągu całego miesiąca). EURO STYL uzyskał 585 interakcji, co pozwoliło mu uplasować się na 6. miejscu w zestawieniu.
Niebagatelny wzrost liczby fanów osiągnęły firmy Twoje własne M² (232), Develia Vita w domu (199) oraz HS Dom – Deweloper (151). Mimo to, firmy nie osiągnęły proporcjonalnie wysokiej liczby interakcji, co pokazuje, że samo zwiększenie bazy fanów nie zawsze jest równoznaczne z większym zaangażowaniem. Firmy Twoje własne M² oraz HS Dom – Deweloper nie znalazły się w TOP 15 rankingu, natomiast firma Develia Vita w domu zajęła 4. miejsce w zestawieniu.
Podsumowanie
W listopadzie 2023 roku na Facebooku firmy deweloperskie wykazały różnorodne strategie komunikacyjne. Wśród 150 analizowanych profili, to HomeLand Development, Victoria Dom S.A. oraz EURO STYL wyróżniły się pod względem efektywności komunikacji. Nasza analiza potwierdza, że skuteczność komunikacji w mediach społecznościowych zależy przede wszystkim od jakości treści i umiejętności angażowania odbiorców.