W ostatnim czasie Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) skupił swoją uwagę na analizie aktywności komunikacji miejskiej na Facebooku w maju 2024. Nasze badanie miało na celu sprawdzenie, jak poszczególne miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne radzą sobie z angażowaniem swoich odbiorców.
Czołówka rankingu pod względem interakcji
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie (@mpkkrakow) zajmuje pierwsze miejsce z imponującą liczbą 22 tys. interakcji. Dzięki regularnym publikacjom (132 posty w maju) oraz aktywnej komunikacji, MPK Kraków nie tylko przyciąga uwagę mieszkańców, ale również utrzymuje wysoki poziom zaangażowania. Opublikowane treści zostały udostępnione aż 643 razy – to najlepszy wynik spośród wszystkich analizowanych profili.
Warszawski Transport Publiczny (@wtp.warszawa) uplasował się na drugim miejscu z wynikiem 8,9 tys. interakcji. Pomimo mniejszej liczby postów (119), profil warszawski osiąga znaczące zaangażowanie, co świadczy o efektywnej strategii komunikacyjnej i dużej interakcji z użytkownikami. W maju zgromadzili 5,4 tys. reakcji i 1,2 tys. komentarzy.
MPK Wrocław (@mpkwroc) zajmuje trzecie miejsce z 5,3 tys. interakcji. Profil wrocławski, publikując 62 posty, pokazuje, że regularność i konsekwencja w komunikacji przynoszą dobre rezultaty, angażując szerokie grono odbiorców. Treści cieszyły się stosunkowo wysoką popularnością, o czym świadczy fakt, że zostały udostępnione 417 razy – drugie miejsce pod względem liczby udostępnień w całym zestawieniu.
Wyróżniające się konta
Pod względem przyrostu nowych fanów w maju, wyróżnia się profil Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie – 369 nowych obserwujących. Wzrost ten daje mu gwarancję, utrzymania pozycji lidera pod względem ilości fanów.
Potrzeba zmian
Warto zwrócić uwagę, że konta ze stosunkowo dużą liczbą fanów, takie jak MPK Wrocław czy MPK Poznań Sp. z o.o., słabo angażują swoich obserwatorów. W obliczu szybko zmieniających się trendów, należy zwracać szczególną uwagę na potrzeby odbiorców, głównie mieszkańców i odpowiednio dopasowywać komunikację w mediach społecznościowych, aby osiągać lepsze wyniki i budować dobre relacje z odbiorami.
Wnioski
Nasza analiza komunikacji miejskiej na Facebooku pokazuje, że kluczowe dla skutecznej komunikacji jest regularne publikowanie angażujących treści. Profile, które utrzymują stały kontakt ze swoimi obserwatorami i oferują wartościowe informacje, cieszą się większym zaangażowaniem.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].