Analiza aktywności producentów samochodów na X (Twitter) – Listopad 2023

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadzili analizę komunikacji firm produkujących samochody na X (Twitter) w listopadzie 2023 roku. Nasz najnowszy raport skupia się na monitorowaniu aktywności oraz zaangażowania użytkowników w kontekście motoryzacyjnej branży w Polsce. Wśród różnych marek motoryzacyjnych, jedna z nich jest niekwestionowanym liderem.

Niekwestionowany lider – największy gracz 

Ford Polska wyraźnie wyróżnił się na tle innych marek i zdobył pierwsze miejsce na podium w listopadzie 2023 roku. Najbardziej imponujący jest wynik dotyczący interakcji – Ford Polska zdobył aż 3,5 tysiąca interakcji, to wynik, którego nie osiągnęła żadna inna firma w tej branży. Oznacza to, że użytkownicy X (Twitter) nie tylko śledzą markę Ford, ale także wchodzą w interakcje z nią.Ford Polska może pochwalić się największą liczbą fanów, wynoszącą 6,4 tysiąca, co już samo w sobie jest imponujące. Jeśli spojrzymy na liczbę postów, to marka Ford Polska opublikowała aż 566 tweetów w listopadzie. To dowód na regularność i stałą obecność marki w mediach społecznościowych, co ma duże znaczenie dla budowania relacji z klientami i społecznością online.

 

Wyróżnione marki

Na drugim miejscu w naszym rankingu znajduje się Lexus Polska. Ma mniejszą liczbę fanów niż lider (1.0 tys.) i osiągnął zaangażowanie swoich obserwatorów, zdobywając 62 interakcje przy publikacji 13 postów. Marka ta awansowała w ogólnym rankingu z miejsca 3 zajmowanego w październiku. Trzecie miejsce zajmuje Alfa Romeo Polska, z liczbą fanów wynoszącą 2,4 tysiąca. Opublikował 12 postów i zdobył 61 interakcji. Tym samym odnotował skok w zestawieniu o 2 miejsca porównaniu do poprzedniego miesiąca.Podobne wyniki osiągnął Mercedez-Beznz PL zajmujący 4 miejsce w rankingu. Przy 3.3 tys. obserwujących i publikacji 26 postów osiągnął ilość interakcji na poziomi 51.

 

Podsumowanie

Wyniki analizy jasno wskazują, że Ford Polska zdecydowanie prowadził najlepszą komunikację na X (Twitter) wśród producentów samochodów w listopadzie 2023 roku. Ich zaangażowanie, liczba interakcji i zasięg przewyższają konkurencję, co świadczy o doskonałej strategii komunikacji i skutecznym budowaniu relacji z użytkownikami X (Twitter). 

 

 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].