Analiza aktywności sklepów obuwniczych na Facebooku – Styczeń 2024 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W najnowszej analizie przeprowadzonej przez zespół analityków Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS), skupiliśmy się na działaniach sklepów obuwniczych na Facebooku. To branża, która każdego dnia stara się przyciągać uwagę swoich klientów nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale i w przestrzeni wirtualnej.

Liderzy branży

Deichmann z ogromną bazą 7,5 mln fanów obejmuje pozycję lidera, generując największą liczbę interakcji – 7,6 tys. W styczniu marka opublikowała 30 postów, które zaangażowały społeczność i przyczyniły się do zdobycia 3,1 tys. reakcji, 3,8 tys. komentarzy i 100 udostępnień. 

Druga pozycja należy do Ryłko. Firma osiągnęła 705 interakcji w ciągu całego miesiąca – w tym 610 polubień, 17 komentarzy i 30 udostępnień. Warto zauważyć, że Ryłko odnotowało spadek liczby fanów o 827 użytkowników platformy, co może wskazywać na spadające zainteresowanie marką w mediach społecznościowych.

Ranking zamyka Wojas z 498 interakcjami. Na ich fanpage’u opublikowano zaledwie 18 postów, które przyczyniły się do zdobycia 412 polubień, 31 komentarzy i 17 udostępnień. Firma przyciągnęła również zainteresowanie 171 nowych użytkowników Facebooka. 

Aktywność sklepów obuwniczych

Biorąc pod uwagę ilość postów opublikowanych w ciągu ostatniego miesiąca, na prowadzenie wysuwa się sklep Kulig (34 posty w styczniu). Kolejne miejsca należą do Deichmann (30 publikacji), Vanuba (29 publikacji), Ryłko (23 publikacje), Wojas (18 publikacji), BARTEK (12 publikacji) i Danielki (11 publikacji). 

Jeśli chodzi o przyrost fanów na Facebooku, najbardziej wyróżnia się również sklep Kulig, który przyciągnął zainteresowanie 1 tys. nowych użytkowników. Tuż za nim znajdują się BARTEK (312 nowych fanów), Danielki (212 nowych fanów), Wojas (171 nowych fanów), Baldowski (49 nowych fanów) i Lasocki (15 nowych fanów). 

Podsumowanie

Styczniowa analiza komunikacji sklepów obuwniczych na Facebooku ukazuje, że niezależnie od wielkości marki, regularne publikowanie treści i angażowanie odbiorców jest kluczowe dla budowania silnej obecności w mediach społecznościowych. W lutym kluczowe dla marek będzie kontynuowanie monitorowania swoich działań, dostosowywanie strategii do zmieniających się trendów i preferencji odbiorców, a także odkrywanie nowych form angażowania fanów, aby utrzymać i zwiększać swoją widoczność na rynku.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].