Analiza efektywności komunikacji na Facebooku Galerii Handlowych – Czerwiec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygląda się skuteczności komunikacji galerii handlowych na Facebooku w czerwcu 2024 roku. Analiza skupia się na kluczowych wskaźnikach zaangażowania odbiorców takich jak reakcje, komentarze, udostępnienia oraz ogólna liczba interakcji.

Liderzy zaangażowania

Na pierwszym miejscu uplasowała się Galeria Kazimierz, która osiągnęła zdecydowana przewagę z wynikiem 22 tys. interakcji przy 54 postach. Aktywność ta przyniosła imponującą i najwyższą liczbę reakcji (15 tys.), komentarzy (926) i udostępnień (2.9 tys.) wśród wszystkich galerii, co świadczy o ich skutecznej strategii angażowania klientów.

Manufaktura z drugim najlepszym wynikiem – 8.9 tys. interakcji, wykorzystała swoją liczącą 186 tys. bazę fanów do generowania solidnych reakcji (6.5 tys.), komentarzy (395) oraz udostępnień (377). Wzrost liczby fanów o 1.4 tys. potwierdza ich siłę w budowaniu społeczności.

Trzecie miejsce zajmuje Galeria Rondo Wiatraczna, która mimo znacznie mniejszej liczby fanów (7.6 tys.), osiągnęła imponujące 7.1 tys. interakcji, plasując się w naszym zestawieniu tuż za Manufakturą. 

Aktywność 

Najbardziej aktywną galerią było Żuromińskie Centrum Handlowe, które opublikowało aż 76 postów w czerwcu 2024 roku. Galerie z bardzo wysoką aktywnością to: Galeria Jurowiecka (64 posty), Galeria Warmińska (60 postów), Toruń Plaza i VITKAC (57 posty), Millenium HALL (55 postów), oraz Galeria Bałtycka, Galaxy Centrum i  Galeria Kazimierz, które opublikowały po 54 posty. Warto zauważyć, że nie licząc Galerii Kazimierza, żadna z wymienionych galerii mimo bardzo wysokiej liczby publikacji nie znalazła się w czołówce zestawienia. Strategia skoncentrowana na częstych aktualizacjach nie przełożyła się na dużą ilość interakcji, co może sugerować potrzebę optymalizacji treści dla lepszego zaangażowania.

Podsumowanie

Analiza wyników komunikacji na Facebooku galerii handlowych pokazuje, że zaangażowanie nie zawsze jest proporcjonalne do wysokiej częstotliwości publikacji, ale zależy od jakości treści i oczekiwań odbiorców. Galerie, które skupiają się na tworzeniu wartościowych interakcji i budowaniu społeczności, odnoszą najlepsze rezultaty. Regularna analiza i dostosowanie strategii komunikacyjnych są kluczowe dla utrzymania i zwiększania zaangażowania w dynamicznie zmieniającym się środowisku mediów społecznościowych.

Zachęcamy do dalszego śledzenia naszych analiz, które pomagają zrozumieć dynamikę i skuteczność komunikacji cyfrowej w różnych sektorach rynku.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].