Analiza komunikacji marek herbat na Facebooku – Polska 2023

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Rok 2023 przyniósł wyraźne zmiany w świecie mediów społecznościowych. Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadzili szczegółową analizę komunikacji marek herbacianych na Facebooku. Kluczowym wskaźnikiem niezmiennie była całkowita liczba interakcji, która odzwierciedla realne zaangażowanie społeczności.

 

Liderzy branży herbacianej w 2023 roku

 

Na pierwszym miejscu, zdecydowanie wyprzedzając konkurencję, uplasowała się marka Ahmad Tea Polska. Zdobyła imponującą liczbą 67 tys. interakcji, w tym 49 tys. reakcji, 2 tys. udostępnień oraz 9,8 tys. komentarzy (najwięcej spośród wszystkich analizowanych profili). Ahmad Tea Polska wykazał się również wysoką aktywnością w 2023 roku, publikując 163 posty, co przełożyło się na znaczące zaangażowanie społeczności i zdeklasowanie rywali. 

 

Loyd zdobył drugie miejsce z 19 tys. interakcji. Marka w ciągu ostatniego roku może pochwalić się przyrostem nowych fanów (780), budując solidną bazę prawie 67 tys. obserwujących. Loyd umiarkowanie angażował swoją społeczność, notując 17 tys. reakcji, 313 komentarzy i 233 udostępnień. 

 

Vitax pomimo znacznie mniejszej liczby fanów (6,5 tys. obserwujących) i bardzo niewielkiej ilości postów opublikowanych w 2023 roku (33), osiągnął znaczącą liczbę interakcji (11 tys.). Pozwoliło mu to uplasować się na trzecim miejscu w zestawieniu. 

 

 

 

Najbardziej aktywne profile

 

Producentem, który zaraz za liderem, wykazał się największą aktywnością w kanale Facebook jest marka herbat BELiN – 144 posty opublikowane w ciągu 2023 roku. Kolejne miejsca zajmują firmy Mokate (139 postów), Biofix (119 postów) oraz Big-Active (105 postów). 

 

Biorąc pod uwagę przyrost nowych fanów w rankingu przoduje Dilmah Tea (PL) – aż 4,1 tys. nowych obserwujących w 2023 roku. Zaraz za nimi uplasowała się marka TEEKANNE z wzrostem na poziomie 1,2 tys. 

 

Marką, która najbardziej angażowała swoją społeczność w dyskusję jest Ahmad Tea Polska (9,8 tys. komentarzy), ale również wyróżniające wyniki osiągnęły marki TEEKANNE (3,7 komentarzy) i Herbapol. Masz to w naturze (1,2 tys. komentarzy). 

 

Podsumowanie

Rok 2023 w branży herbacianej na Facebooku zdominowany był przez Ahmad Tea Polska, która wykazała się największym zaangażowaniem swoich fanów. Regularna komunikacja oraz umiejętne wykorzystanie treści okazały się kluczowe dla budowania silnej społeczności i wyróżnienia się na rynku.

 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].