Analiza komunikacji producentów żywności na Facebooku – Polska 2023

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W 2023 roku rynek producentów żywności na Facebooku prezentował ciekawe wyniki. Zespół analityków z Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyjrzał się działaniom komunikacyjnym tych firm, koncentrując się na liczbie interakcji jako wskaźniku zaangażowania i skuteczności komunikacji.

Liderzy branży żywnościowej 

Piątnica zebrała najwięcej interakcji (188 tys.) i tym samym została zdecydowanym liderem rankingu. To imponujący wynik, do którego przyczyniło się opublikowanie zaledwie 108 postów. Profil wykazał się skuteczną strategią angażowania swoich fanów, co jest kluczowe w budowaniu lojalnej społeczności online. Odbiorcy bardzo chętnie udostępniali również treści marki Piątnica (5,3 tys. udostępnień).

Tymbark, mimo spadku liczby fanów o 5.4 tys., uplasował się na drugiej pozycji z wynikiem 112 tys. interakcji. W 2023 roku profil opublikował tylko 56 postów, które przyczyniły się do zdobycia 62 tys. reakcji, 23 tys. komentarzy i 1,2 tys. udostępnień. 

Na trzeciej pozycji znalazła się marka Tyskie. Pomimo spadku liczby fanów o 2,6 tys. użytkowników i niskiej liczbie publikacji (50 postów w ciągu roku), firma wykazała się wysokim zaangażowaniem społeczności, zdobywając w sumie 108 tys. interakcji. 

Kto wykazał się największą aktywnością na Facebooku?

Biorąc pod uwagę ilość postów opublikowanych w ciągu ostatniego roku, na prowadzeniu znajduje się profil JBB Bałdyga (329). Tuż za nim znalazły się profile Schogetten Polska (313), Morskie Skarby (310), Aviko Polska (297), Bieluch (259), Mlekovita (259) i Browar PINTA (255). 

Profilem, który przyciągnął ogromne zainteresowanie nowych odbiorców jest Nutella (PL) – w 2023 roku zdobyła 29,8 mln nowych obserwujących, co niestety nie przełożyło się na sumaryczne wyniki interakcji zdobytych przez profil (zaledwie 2,7 tys. interakcji). Warto zauważyć, że marka nie posiada fanpage’u w polskiej wersji językowej.

Podsumowanie

Analiza pokazuje, że dla producentów żywności na Facebooku kluczowe jest nie tylko posiadanie licznej społeczności, ale przede wszystkim zdolność do budowania relacji i angażowania fanów. Należy pamiętać o dostosowaniu treści do naszych grup docelowych i umiejętnych reagowaniu na szybko zmieniające się trendy w mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].