Analiza październikowej aktywności operatorów komórkowych na Facebooku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Październik 2023 przyniósł widoczne zmiany w aktywnościach operatorów komórkowych na Facebooku, zauważone i zanalizowane przez naszych ekspertów z Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS). Który operator zdobył największe zaangażowanie?

Ranking najbardziej angażujących operatorów sieci komórkowych na Facebooku

Orange, z ponad 29.9 mln fanów, pomimo spadku liczby fanów o 273 tys., wykazało się imponującą liczbą interakcji (45 tys.), dominując na tym polu. W porównaniu do zeszłego miesiąca nastąpił wzrost o 136% .Wyróżnia się również Mobile Vikings Polska, osiągając 20 tys. interakcji przy stosunkowo niewielkiej bazie fanów (137 tys.), co świadczy o skuteczności ich komunikacji. W październiku zajmują oni drugie miejsce na podium, natomiast w rocznym ujęciu plasują się na pierwszym miejscu. T-Mobile PL, z 25 postami i 14 tys. interakcji, utrzymuje silną pozycję, chociaż zauważalny jest nieznaczny spadek liczby fanów. To pokazuje, że regularna aktywność na profilu ma kluczowe znaczenie.

Najbardziej aktywne profile

Plus z 42 postami wyróżnia się na tle konkurencji swoją aktywnością. Ich strategia, mimo spadku liczby fanów, zaowocowała 6 tys. interakcji, co świadczy o lojalności i zaangażowaniu ich społeczności.Jeśli chodzi o liczbę udostępnień, szczególną uwagę zwraca Mobile Vikings Polska (645). Na drugim miejscu w tej kategorii Orange (302), a na trzecim T-Mobile (207).

Podsumowanie

Październik 2023 ukazał, że w świecie operatorów sieci komórkowych na Facebooku, dominują Orange, Mobile Vikings Polska i T-Mobile PL. Ich strategie angażowania społeczności i odpowiednie taktyki komunikacyjne przyniosły im znaczące sukcesy w mediach społecznościowych, a regularna aktywność oraz jakość treści okazały się kluczowe w utrzymaniu i zwiększaniu zaangażowania.Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].