Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) skupił się na analizie efektywności komunikacji deweloperów na Facebooku w czerwcu bieżącego roku. Nasz raport bada, jak firmy z tej branży angażują swoich obserwatorów poprzez posty, reakcje, komentarze i udostępnienia. Przeanalizowaliśmy profile 146 różnych deweloperów, by zrozumieć, które z nich najefektywniej budują swoją obecność online.
Największe zaangażowanie
HomeLand Development zdołało wygenerować największe zaangażowanie, osiągając 2.3 tys. interakcji przy publikacji zaledwie 8 postów. Firma uzyskała najwyższy wynik również jeśli chodzi o liczbę komentarzy (401) oraz udostępnień (200) co świadczy o silnej zdolności firmy do tworzenia treści, które rezonują z odbiorcami.
Na drugim miejscu w zestawieniu znajduje się Invest Komfort, który posiadając 3.5 tys. fanów zanotował wzrost ich liczby o 244 nowych użytkowników. Uzyskał 2 tys. interakcji przy publikacji 14 postów, które osiągnęły największą ilość reakcji (1.9 tys.) wśród wszystkich analizowanych firm. Invest Komfort wykazał, że regularne publikacje mogą skutecznie zwiększać zaangażowanie i budować społeczność.
Novdom utrzymując niską aktywność (6 postów), co jest charakterystyczne dla liderów tej branży osiąga stosunkowo wysoki wynik 1.3 tys. interakcji. To pokazuje efektywność ich komunikacji w kontakcie z odbiorcami.
Ilość fanów
Liderami naszego zestawienia są firmy, posiadające stosunkowo małą ilość fanów, pierwsza 4 miejsca posiadają między 2.9 tys. a 4.4 tys. odbiorców. Warto przy tym zwrócić uwagę, że wśród analizowanych firm największą liczbą fanów mogą się pochwalić firmy takie jak Spravia – Dobrze urządzeni (85 tys. fanów), Dom Development (67 tys. fanów), Twoje własne M² (63 tys. fanów), ATAL (32 tys. fanów), ROBYG (17 tys. fanów), które nie wchodzą w ścisłą czołówkę zestawienia.
Ilość publikacji
Analizując ilości publikacji różnych deweloperów, dochodzi się do podobnych wniosków co w przypadku ilości fanów, nawet mniejsza liczba postów może być efektywna, jeśli treści są dobrze dopasowane do odbiorców.
Najbardziej aktywnymi firmami były: EURO STYL (36 postów), MARGO Deweloper (25 postów), Archicom (24 posty), Victoria Dom S.A. (22 posty), Domesta (21 postów) i Activa Deweloper (20 postów). Żadna z tych firm nie przekroczyła jednak tysiąca interakcji.
Wnioski i rekomendacje
Analiza pokazuje, że skuteczność komunikacji nie zawsze jest związana z liczbą fanów czy publikacji, a bardziej z jakością i dostosowaniem publikowanych treści do oczekiwań odbiorców. Deweloperzy tacy jak HomeLand Development i Invest Komfort udowadniają, że nawet przy niewielkiej liczbie postów można osiągnąć wysokie zaangażowanie, jeśli treści są atrakcyjne dla danej społeczności.
Zaleca się wszystkim deweloperom regularną analizę swoich działań na Facebooku, dostosowanie treści do preferencji swojej społeczności oraz eksperymentowanie z różnymi formatami treści, aby maksymalizować zaangażowanie użytkowników. Regularna i wartościowa komunikacja to klucz do budowania silnej i zaangażowanej społeczności w mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].