W lutym 2024 roku, marki kosmetyczne na polskim rynku osiągnęły zróżnicowane wyniki w angażowaniu swojej społeczności. Przeanalizowaliśmy dane dotyczące liczby fanów, wzrostu liczby fanów, liczby postów oraz całkowitej liczby interakcji, aby ocenić skuteczność komunikacji tych marek.
Liderzy branży kosmetycznej
AVON Polska wyraźnie wyróżnia się na tle innych, osiągając najwyższą liczbę interakcji – 9,3 tys. W minionym miesiącu opublikował 23 posty, który przyczyniły się do zdobycia 6,4 tys. reakcji oraz 895 komentarzy. Wpisy udostępniono aż 983 razy. To pokazuje na odpowiednie dopasowanie strategii marketingowej do grupy docelowej i utrzymanie solidnej pozycji lidera, kolejny miesiąc z rzędu.
Na drugim miejscu uplasował się SUPER-PHARM Poland, który zdobył 7,2 tys. interakcji. Marka opublikowała na swoim fanpage’u 55 postów, które wygenerowały 5,6 tys. reakcji, 752 komentarzy oraz 289 udostępnień. W porównaniu do poprzedniego miesiąca, marka awansowała o 2 miejsca w naszym rankingu (z 4. na 2.).
Podium zamyka SPN Nails, z wynikiem 6,6 tys. interakcji. Firma zdobyła w lutym 5,5 tys. reakcji, a także zaledwie 83 komentarze i 62 udostępnienia. Pomimo utrzymania zaszczytnego trzeciego miejsca, kolejny miesiąc z rzędu, marka odnotowała spadek zaangażowania internautów.
Liderzy aktywności
Pod względem ilości publikacji udostępnionych na profilu, wyróżnia się Herbs – Naturalne kosmetyki od farmaceutów (58 wpisów). Marka zdobyła zaledwie 981 wszystkich interakcji (m.in. 583 reakcje i 100 komentarzy). Można wnioskować, że wysoka aktywność w mediach społecznościowych, nie jest kluczem do wysokiego zainteresowania swoich odbiorców.
Największy przyrost nowych fanów odnotowano w profilu Inglot – 176 tys. nowych odbiorców. Pomimo rosnącego zainteresowania firmą, uplasowała się ona na 29. miejscu w całym zestawieniu. Kolejne pozycje należą do M·A·C Cosmetics (157 tys. nowych fanów), NIVEA (55 tys. nowych fanów) oraz Dove (50 tys. nowych fanów).
Podsumowanie
Luty 2024 pokazał, że w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych, marki kosmetyczne muszą nieustannie dostosowywać swoje strategie. AVON Polska i SUPER-PHARM Poland udowodniły, że zaangażowanie społeczności jest możliwe do osiągnięcia przez skoncentrowanie na jakości i regularności treści. Wyzwaniem pozostaje znalezienie równowagi między częstotliwością postów a odpowiednim dostosowaniem ich do danej grupy docelowej.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].