Analiza wyników komunikacji na Facebooku producentów sprzętów ogrodniczych – Czerwiec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził szczegółową analizę efektywności komunikacji na Facebooku producentów sprzętów ogrodniczych. Badanie objęło 30 firm, z czego 19 było aktywnych w czerwcu bieżącego roku. Nasz raport skupia się na tym, jak te firmy angażują swoich obserwatorów skupiając się na liczbie interakcji, które obejmują reakcje, komentarze i udostępnienia.

Liderzy zestawienia

Na pierwszym miejscu uplasowała się firma Stalco, która wykazała się największym zaangażowaniem, generując 4.8 tys. interakcji przy 15 postach. Pomimo niewielkiego spadku liczby fanów o 21 osób, firma posiada 40 tys. odbiorców, którzy wykonali 4.2 tys. reakcji, napisali 185 komentarzy oraz udostępnili 202 razy ich posty. To świadczy o zdolności firmy do tworzenia treści, które rezonują z odbiorcami.

Stiga, z bazą duża bazą 223 tys. fanów i wzrostem o 1.8 tys. nowych użytkowników zajęła drugie miejsce w rankingu. 29 opublikowanych postów osiągnęło 2.5 tys. interakcji, w tym 2 tys. reakcji, 229 komentarzy oraz 114 udostępnień, które pokazują, że firma efektywnie buduje zaangażowanie wokół swojej marki.

GARDENA (PL) z największą liczbą fanów (539 tys.) wśród firm stojących na podium naszego rankingu. Firma zdobyła 2.3 tys. interakcji publikując 18 postów. Chociaż liczba reakcji (2 tys.) jest wysoka, stosunkowo niska liczba komentarzy (37) i udostępnień (29) wskazuje na obszary do poprawy w angażowaniu użytkowników na głębszym poziomie.

Wzorce aktywności

Najbardziej aktywną firmą produkująca narzędzia ogrodnicze była marka STIHL. Opublikowała ona 32 posty, które osiągnęły 1.1 tys. interakcji, tym samym firma zdobyła 5 miejsce w naszym zestawianiu. Pod względem ilości publikacji możemy wyróżnić również Stiga (29 postów), Aries Power (26 postów), GARDENA (PL) (18 postów), Stalco (15 postów). Warto również zwrócić uwagę na Aries Power, która mimo wysokiej liczby postów (26) osiągnęła 13 miejsce w naszym zestawieniu z wynikiem 232 interakcji.

Podsumowanie

Aby skuteczniej zaangażować odbiorców, producenci sprzętów ogrodniczych powinni inwestować w zaawansowane narzędzia analityczne, które umożliwią głębsze zrozumienie potrzeb użytkowników i dostosowanie do nich treści. Implementacja takich technologii pozwoli na tworzenie bardziej spersonalizowanych i angażujących postów.

Firmy powinny również rozwijać interaktywność swoich działań, na przykład poprzez organizację sesji Q&A, live-streaming pokazów produktów, czy interaktywne konkursy. Te działania zwiększą zaangażowanie i pomogą w budowaniu trwałych relacji z konsumentami, wzmacniając ich lojalność wobec marki.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].