W marcu 2024 roku analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przyjrzeli się aktywności producentów AGD na Facebooku. Zaprezentowane dane wskazują na zbliżoną aktywność poszczególnych firm, a także zwracają uwagę na wzrost popularności marek wśród użytkowników platformy. Jak prezentują się wyniki najbardziej aktywnych firm w tej przestrzeni?
Liderzy zaangażowania internautów
Bosch Polska wyłonił się jako lider interakcji na Facebooku. Marka zdobyła 2,5 tys. interakcji, w tym 2,1 tys. reakcji, 359 komentarzy oraz 63 udostępnienia wpisów. Niewielka liczba nowych odbiorców, świadczy o silnie zaangażowanej społeczności i lojalnych klientach. Jednak w świecie dynamicznych zmian w mediach społecznościowych, warto dopasowywać się do aktualnych trendów, które pomogą przyciągnąć zainteresowanie nowych użytkowników, a tym samym przyczynić się do wzrostu sprzedaży.
Zelmer, pomimo małej bazy fanów (13 tys.) pokazał, że zajmuje solidną pozycję w mediach społecznościowych. W marcu wygenerował 2,3 tys. interakcji, publikując zaledwie 5 postów w ciągu całego miesiąca.
Marka Candy uplasowała się na trzeciej pozycji, z wynikiem 1,8 tys. interakcji. Warto zwrócić uwagę, że Candy w ciągu ostatniego miesiąca uzyskała 3 tys. nowych obserwujących, to imponujący wynik, który wyróżnia markę na tle konkurencji i wskazuje na tworzenie wartościowych i ciekawych treści.
Aktywność producentów AGD
Biorąc pod uwagę liczbę postów opublikowanych w marcu 2024 r., na prowadzenie wysuwa się lider zestawienia – Bosch Polska (17 wpisów). Kolejna miejsca należą do: Ariete – Geniusz Twojego Domu (16 publikacji), Sharp Home Poland (14 publikacji), Deante, Siemens Polska, ELDOM oraz Candy (wszystkie po 13 publikacji).
Kto wygenerował najwięcej komentarzy?
Na pierwszym miejscu, pod względem ilości zdobytych komentarzy, znajduje się Bosch Polska (359 komentarzy). Imponujący wynik należy również do Philips Polska – 217 komentarzy. Pod tym względem wyróżnia się również Amica (90 komentarzy) oraz Tefal (87 komentarzy).
Podsumowanie
Analiza komunikacji producentów AGD na Facebooku pokazuje, że zaangażowanie społeczności nie zawsze jest proporcjonalne do liczby fanów. Kluczowe znaczenie ma jakość komunikacji, która pozwala na budowanie trwałych relacji z użytkownikami. Wyzwaniem dla marek pozostaje nie tylko przyciąganie nowych fanów, ale przede wszystkim utrzymanie ich zaangażowania na dłuższą metę. W erze cyfrowej, gdzie uwaga użytkowników jest rozdzielana między różne treści, tylko te marki, które potrafią skutecznie komunikować się i angażować swoją społeczność, mogą liczyć na długotrwały sukces.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].