W najnowszym raporcie opracowanym przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowano aktywność fanpage’ów polskich firm deweloperskich na Facebooku w kwietniu 2024 roku. Skupiliśmy się na ocenie liczby interakcji, wzrostu fanów, oraz aktywności postowania, aby zidentyfikować liderów oraz wskazać obszary do poprawy w strategiach komunikacyjnych.
Liderzy interakcji
Spośród 150 profili analizowanych na Facebooku, największe zainteresowanie wygenerował J.W. Construction. W kwietniu zdecydowanie zdominował ranking, osiągając 2,4 tys. interakcji. W sumie zdobył 1,7 tys. reakcji, 553 komentarzy, a posty zostały udostępnione 205 razy. Ten wynik świadczy o stabilnej pozycji lidera, jednak nie należy zapominać o konkurencji, która zdecydowanie przybiera na sile.
LINEA Deweloper, mimo mniejszej liczby fanów niż lider (2,7 tys. – 9,2 tys. J.W. Construction), także wykazała znaczne zaangażowanie internautów. W kwietniu 2024 firma zdobyła 1,6 tys. interakcji. Publikując ciekawe treści przyciągnęła zainteresowanie 6 nowych użytkowników Facebooka.
Na trzeciej pozycji znalazł się profil Develia Vita w domu, z wynikiem 1,1 tys. interakcji. Warto zwrócić uwagę, że firma zdecydowanie zwiększa swoją widoczność w mediach społecznościowych, o czym może świadczyć rosnąca liczba fanów – w kwietniu 2024 jest to wzrost na poziomie 224 nowych odbiorców.
Kto zdobył najwięcej nowych fanów?
W kwietniu 2024 roku, najwięcej nowych odbiorców uzyskał deweloper EURO STYL – 312 nowych obserwujących. Firma opublikowała na swoim fanpage’u 29 postów, które zdobyły stosunkowo niską liczbę interakcji (905).
Jak wyglądała sytuacja marcu?
W porównaniu do poprzedniego miesiąca, warto zwrócić uwagę na lidera naszego aktualnego zestawienia, czyli J.W. Construction, który skoczył w rankingu aż o 36 oczek. To zaskakujący i imponujący wynik wskazujący na odpowiednie dopasowanie strategii marketingowej do odbiorców platformy.
LINEA Deweloper może pochwalić się wzrostem o 5 pozycji w zestawieniu, tym samym zastępując Develia Vita w domu (spadek z 2. miejsca w marcu, na 3. miejsce w kwietniu – pomimo wzrostu łącznej liczby interakcji).
Podsumowanie
Analiza wyników deweloperów w kwietniu 2024 ukazuje dynamiczne zmiany w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Pokazuje to, że firmy deweloperskie nieustannie powinny analizować swoje aktualne wyniki w mediach społecznościowych, a także dostosowywać komunikację do panujących trendów i oczekiwań internautów.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].