Efektywność komunikacji marketów budowlanych na Facebooku – analiza komunikacji z lutego 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) skupił swoją uwagę na sektorze marketów budowlanych, badając ich aktywność na Facebooku w lutym 2024 roku. Celem analizy była ocena, jak skutecznie firmy z tej branży komunikują się z odbiorcami, bazując na kluczowym wskaźniku – łącznej liczbie interakcji, która obejmuje reakcje, komentarze i udostępnienia postów.

Wiodące marki

Castorama Polska zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji, z imponującą liczbą 8,5 tys. interakcji na swoim profilu Facebook w lutym. Mając największą ilość fanów (218 tys.) i publikując 21 postów marka zdobyła 7,6 tys. reakcji, 585 komentarzy oraz aż 331 udostępnień. 

Drugie miejsce w zestawieniu osiągnął Leroy Merlin Polska. Marka w analizowanym miesiącu zgromadziła 1,6 tys. interakcji. Pomimo publikacji większej liczby postów niż lider (29), wskazuje to na miejsce do optymalizacji w kontekście angażowania treści.

Bricomarché Polska uplasowało się na trzecim miejscu uzyskując 1,3 tys. interakcji. Warto zauważyć, że marka wykazała się największym wzrostem liczby fanów (691), co przy 16 postach ukazuje efektywność ich działań w mediach społecznościowych.

Czwarte miejsce z wynikiem 1 tys. interakcji zajęła firma OBI Polska. Mimo spadku liczby fanów (-29) przy publikacji 18 postów marka zdobyła 890 reakcji, 48 komentarzy i 92 udostępnienia. 

Największa aktywność 

Merkury Market oraz Leroy Merlin Polska wykazały się największą aktywnością publikując po 29 postów. Biorąc pod uwagę ilość opublikowanych wpisów kolejne marki w zestawieniu to: Castorama Polska (21), OBI Polska (18) oraz Bricomarché Polska (16).

Liczba odbiorców

Interesującym aspektem jest wzrost liczby fanów. Znaczący przyrost odnotowały Bricomarché Polska (691) i Leroy Merlin Polska (481), co może świadczyć o rosnącej popularności tych marek w przestrzeni mediów społecznościowych. Wyróżnić możemy również Castorama Polska ze wzrostem na poziomie 251 fanów oraz Merkury Market (194). Pozostałe firmy odnotowały niewielki przyrost na poziomie poniżej 100 fanów lub ich niedużą stratę.

Podsumowanie

Analiza aktywności marketów budowlanych na Facebooku w lutym 2024 roku pokazała, że skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych nie opiera się tylko na liczbie fanów czy ilości postów. Decydujące znaczenie ma jakość treści oraz zdolność do budowania relacji z odbiorcami, co może przekładać się na lepszą widoczność marki i zwiększenie zaangażowania.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].