Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę aktywności profili deweloperów na Facebooku w styczniu 2025 roku. Podobnie jak w poprzednich raportach, głównym miernikiem skuteczności działań w mediach społecznościowych była liczba interakcji (reakcje, komentarze oraz udostępnienia), która pozwala ocenić, jak efektywnie publikowane treści angażują odbiorców.

TOP 3 w branży deweloperskiej
🥇 Dom Development
Dom Development zdobył 2,8 tys. interakcji – jest to najwyższy wynik spośród analizowanych profili. W ciągu minionego miesiąca marka pozyskała 133 nowych fanów (łącznie 68 tys.) i opublikowała 15 postów, które przykuły uwagę odbiorców, generując 2,7 tys. reakcji, 32 komentarze oraz 47 udostępnień.
🥈 AWZ Deweloper
Drugim miejscem może pochwalić się AWZ Deweloper, który – przy bazie fanów na poziomie zaledwie 3 tys. osób – osiągnął 1,6 tys. interakcji w styczniu. Profil dodał tylko 5 postów, ale przyciągnęły one stosunkowo dużo uwagi (1,5 tys. reakcji, 47 komentarzy oraz 40 udostępnień).
🥉 Invest Komfort
Na trzecim miejscu uplasował się Invest Komfort z wynikiem prawie 1,5 tys. interakcji (dokładnie 1 496). Profil przyciągnął 60 nowych fanów w ostatnim miesiącu. Opublikował 13 postów, które zdobyły 1,4 tys. reakcji, 50 komentarzy i zostały udostępnione 30 razy.

Tuż za podium
Nieznacznie mniejszą liczbę interakcji od Invest Komfort uzyskała Victoria Dom S.A. – 1 489 interakcji. Firma przyciągnęła zainteresowanie 65 nowych fanów, tym samym miesiąc zakończyła z bazą fanów na poziomie prawie 12 tys. obserwujących. To prawie 3 razy więcej niż Invest Komfort. Firma opublikowała 22 posty, które wygenerowały porównywalną liczbę reakcji (1,4 tys.), 50 komentarzy oraz 31 udostępnień.
Najbardziej aktywne firmy
W styczniu 2025, do najbardziej aktywnych kont zaliczamy: LINEA Deweloper oraz APARTADO Development – obydwa konta opublikowały po 26 postów i znalazły się odpowiednio na 7. i 24. miejscu w ogólnym zestawieniu.
Pod względem aktywności na Facebooku możemy wyróżnić również MARGO Deweloper (23 posty), Domesta i Victoria Dom S.A. (po 22 posty) oraz EURO STYL i Inpro S.A. (po 20 postów).
Największa baza fanów
Profilem, który może pochwalić się największą społecznością na Facebooku jest Spravia – Dobrze urządzeni (85 tys. obserwujących). Pomimo ogromnej liczby fanów, firma zdobyła jedynie 18 interakcji, przy 3 opublikowanych postach w styczniu.
Kolejne miejsca należą do: Dom Development (68 tys. fanów), Ronson Development (63 tys. fanów), ATAL (33 tys. fanów) oraz EURO STYL i ROBYG (po 17 tys. fanów).
Wśród wymienionych wyżej firm, jedynie Dom Development i EURO STYL znalazły się w pierwszej 10. zestawienia.
Podsumowanie
Styczeń 2025 pokazał spore rozbieżności w aktywności i wynikach deweloperów na Facebooku. Dom Development przyciągnął największą liczbę interakcji, co świadczy o skutecznym łączeniu ciekawej treści z dużą społecznością. Mimo to nie brakuje przykładów mniejszych profili (m.in. AWZ Deweloper), które dzięki odpowiednio dobranym publikacjom potrafią wygenerować relatywnie wysoki poziom zaangażowania. Największym wyzwaniem na kolejne miesiące pozostaje utrzymanie równowagi między regularnością postów a dostarczaniem angażujących, wartościowych treści.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów Instytutu, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wskazówek dotyczących obecności marek w mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].