Komunikacja galerii handlowych na Facebooku – podsumowanie aktywności w marcu 2024 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W marcu 2024 roku, zespół analityków  z Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przebadał aktywność galerii handlowych na Facebooku. W centrum zainteresowania znalazło się zaangażowanie społeczności, które jest kluczowe dla budowania trwałych relacji z odbiorcami. Dzięki zgromadzonym danym, mogliśmy dokładnie ocenić, które galerie handlowe skutecznie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów.

Liderzy interakcji

Galeria Kazimierz przoduje w zestawieniu, generując imponujące 14 tys. interakcji. Pomimo spadku liczby fanów, publikowane posty przyciągnęły znaczącą uwagę internautów. Galeria zdobyła 11 tys. reakcji, 669 komentarzy, a jej publikacje zostały udostępnione 172 razy. Aktywność ta świadczy o mocnym zaangażowaniu społeczności, która chętnie uczestniczy w tworzeniu wirtualnej przestrzeni galerii. 

Manufaktura, z imponującą bazą 182 tys. fanów, zdobyła w marcu 9,7 tys. interakcji. Warto zwrócić uwagę na wzrost liczby obserwujących, który zanotowano na fanpage’u – 913 nowych fanów. To wynik, który w przyszłości może zwiastować objęcie pozycji lidera. Świadczyć o tym może również fakt, że opublikowane posty wygenerowały 4,7 tys. reakcji oraz ponad 3,3 tys. komentarzy. 

Tuż za Manufakturą uplasowała się Galeria Sfera, z wynikiem 8,1 tys. interakcji. Placówka zdobyła w marcu 5,7 tys. reakcji, 650 komentarzy oraz 320 udostępnień. W porównaniu do poprzedniego miesiąca, fanpage zanotował prawie 2 tys. więcej interakcji, tym samym w marcu zaobserwowano skok o 2 miejsca w naszym rankingu (z 5. pozycji w lutym).

Wzrost popularności

Biorąc pod uwagę przyrost nowych fanów, na szczycie znajduje się VITKAC – 947 nowych obserwujących. W marcu zaobserwowano na ich profilu 5,3 tys. interakcji, które wygenerowały 4,5 tys. reakcji oraz zaledwie 93 komentarze. W ogólnym zestawieniu, fanpage VITKAC uplasował się na 6. pozycji. 

Aktywność galerii handlowych

Największą ilość postów opublikowanych w marcu odnotowano na profilu Żuromińskiego Centrum Handlowego (102 publikacje). Niestety bardzo duża aktywność w mediach społecznościowych nie przyczyniła się do zdobycia dużego zaangażowania społeczności. Galeria zdobyła w marcu zaledwie 40 interakcji. 

Podsumowanie

Galerie handlowe, które skupiają się na budowaniu relacji poprzez regularne publikacje, interesujące treści i aktywność, mogą liczyć na lojalność i zaangażowanie swoich społeczności. Istotnym czynnikiem jest również zdolność do adaptacji i reagowania na zmieniające się trendy, co umożliwia utrzymanie wysokiej dynamiki interakcji. W marcu 2024 roku widzimy, że te instytucje, które potrafiły zainteresować, angażować i rozmawiać ze swoimi fanami, odniosły największy sukces na platformie Facebook.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].