Komunikacja producentów i firm meblarskich na Facebooku – Podsumowanie 2024 roku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował analizę aktywności producentów i firm meblarskich na Facebooku w 2024 roku. W naszej analizie skoncentrowaliśmy się na liczbie interakcji (reakcje, komentarze, udostępnienia), która jest kluczowym wskaźnikiem zaangażowania odbiorców oraz skuteczności komunikacji marek.

Liderzy 2024 roku pod względem interakcji

🥇 Salony Agata

Salony Agata zdecydowanie dominują na rynku komunikacji w mediach społecznościowych. W 2024 roku osiągnęły 129 tys. interakcji. Wysoka liczba postów (293) oraz zaangażowanie odbiorców (113 tys. reakcji, 4,5 tys. komentarzy, 1,5 tys. udostępnień) pokazują skuteczność strategii tej marki.

🥈 IKEA

IKEA, pomimo mniejszej liczby postów (213), zdołała wygenerować 114 tys. interakcji, co potwierdza jej silną obecność w mediach społecznościowych oraz skuteczne angażowanie odbiorców. Opublikowane posty zdobyły 61 tys. reakcji, 11 tys. komentarzy oraz 2,7 tys. udostępnień.

🥉 Meble Ares 

Na trzecim miejscu uplasowała się marka Meble Ares, która osiągnęła 82 tys. interakcji przy bardzo dużej liczbie postów (aż 377). Firma w przeciągu roku przyciągnęła 13 tys. nowych odbiorców i zakończyła 2024 roku z bazą fanów na poziomie 123 tys. followersów.

TOP 10 profili z największą bazą fanów

  1. IKEA – 33,2 mln fanów
  2. BoConcept – 1,2 mln fanów
  3. JYSK Polska – 443 tys. fanów
  4. Black Red White – 401 tys. fanów
  5. Salony Agata – 375 tys. fanów
  6. Selsey – 301 tys. fanów
  7. Westwing.pl – 240 tys. fanów
  8. JUAN wszystko do Mebli – 233 tys. fanów
  9. FAVI.pl – 197 tys. fanów
  10. Beliani Polska – 191 tys. fanów

TOP 10 najbardziej aktywnych profili

  1. Beliani Polska – 974 posty
  2. Meble Stylowe Gutowo Małe – 922 posty
  3. Selsey – 492 posty
  4. BoConcept – 397 postów
  5. Meble Ares – 377 postów
  6. NAP – 375 postów
  7. Meble.pl – 369 postów
  8. Meble MWM- 343 posty
  9. Karinameble.pl – 334 posty
  10. Dobroteka – 330 postów

Ranking grudzień 2024

W ostatnim miesiącu roku największe zaangażowanie uzyskała marka IKEA osiągając 10 tys. interakcji. To wyraźnie potwierdza ich stabilną i skuteczną strategię komunikacyjną przez cały rok, utrzymując wysoką pozycję w rocznym zestawieniu.

Drugie miejsce zajęły Salony Agata z wynikiem 9 tys. interakcji. Marka konsekwentnie angażowała odbiorców przez cały rok, co pozwoliło jej uzyskać dominację na rynku.

Na trzeciej pozycji uplasowała się marka ELTAP, która zebrała 4,9 tys. interakcji. Marka znalazła się na 9. miejscu wśród liderów w rocznym rankingu. Wysokie zaangażowanie w grudniu sugeruje intensywniejsze działania promocyjne i skuteczną strategię komunikacyjną w okresie przedświątecznym.

Podsumowanie

Analiza aktywności producentów i firm meblarskich na Facebooku w 2024 roku pokazuje, że skuteczna strategia komunikacyjna opiera się na wysokiej częstotliwości publikacji oraz angażowaniu odbiorców za pomocą atrakcyjnych treści. Salony Agata i IKEA bez wątpienia dominują w social media.

Prognozy na 2025 rok sugerują, że kluczowe znaczenie będzie miało wykorzystywanie formatów wideo, interaktywne posty oraz budowanie relacji z klientami poprzez komentarze i udostępnienia.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów Instytutu, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wskazówek dotyczących obecności marek w mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].