Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych „Local-SoMe’22” odbywał się w dniach 19-20 września 2022 r. Wydarzenie miało miejsce w Sali Widowiskowo-Konferencyjnej Mediateka w Tychach. Współorganizatorami Kongresu byli: Związek Miast Polskich oraz Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. W tym dwudniowym wydarzeniu, podczas którego odbyły się dziesiątki wystąpień ekspertów, wzięło udział ponad 300 uczestników.

Local-SoMe’22 – podsumowanie Kongresu

„Local-SoMe’22” była pierwszą w Polsce i jedyną do tej pory konferencją całkowicie poświęconą skutecznej komunikacji samorządowej we wszystkich kanałach social media i Internetu. Miała tam miejsce intensywna wymiana poglądów ekspertów od marketingu, komunikacji i mediów społecznościowych. Podczas wydarzenia można było dowiedzieć się, jak tworzyć dobre samorządowe treści w social media i poznać tajniki skutecznego docierania z przekazem do mieszkańców w sieci. Można było też zrozumieć, jak skutecznie rozpoznawać i zarządzać kryzysami lokalnymi w sieci oraz jak analizować emocje i oczekiwania mieszkańców.

Podczas Kongresu specjaliści zaprezentowali swoją wiedzę oraz podzielili się z uczestnikami doświadczeniem w 4 obszarach tematycznych (Inspiracje; Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog; Content, Promocja, Przekaz; Fejk, Hejt, Love). W trakcie wydarzenia odbyły się również praktyczne warsztaty i szkolenia.

„Komunikacja samorządowa w Internecie i mediach społecznościowych całkowicie różni się od komunikacji komercyjnej. Kongres Local-Some’22 pokazał, że samorządowe social media mają inną funkcje, dynamikę, czyli rządzą się innymi prawami. Wspólnie ze Związkiem Miast Polskich jako Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych stworzyliśmy pierwsze w Polsce wydarzenie jednoznacznie dedykowane dla osób zajmujących się komunikacja i promocją w samorządach. Ponad 300 uczestników kongresu upewnia nas jak istotnym i potrzebnym tematem jest komunikacja samorządowa, oraz że chcemy kontynuować ten projekt w przyszłości” – podsumował Michał Fedorowicz, Prezes Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

W pierwszym dniu Kongresu tematem były inspiracje i nowe możliwości oraz znajdowanie najlepszych sposobów komunikowania się z mieszkańcami. Drugiego dnia postawiono na praktykę, pozyskiwanie konkretnej wiedzy, rozmowy z ekspertami i warsztaty. Poznawano też instrumenty i narzędzia skutecznej komunikacji oraz nowe wymiary dialogu z mieszkańcami.

Gośćmi specjalnymi Local-SoMe’22 byli m.in.: Artur Kurasiński, Wojciech Kardyś, Przemysław Mitraszewski, Marcin Duma oraz Michał Fedorowicz. Więcej o wszystkich prelegentach na stronie Local-SoMe’22.

Partnerami strategicznymi Kongresu byli: Miasto Tychy oraz firmy: Devoteam G Cloud i TikTok. Partnerem komunikacyjnym była Meta.

Podsumowanie Gali Nagród

Pierwszego dnia I Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych „Local-SoMe’22”, odbyła się wieczorna Gala Nagród. Podczas wydarzenia wręczono Złoty Lajk Samorządowy oraz Złote Lajki Local SoMe’22.

Złoty Lajk Samorządowy to pierwsza i jedyna nagroda przyznawana przez samorządowców innym samorządom. Statuetka wręczana jest zwycięskiemu miastu za najlepszą i najciekawszą komunikację z mieszkańcami w Internecie i mediach społecznościowych. Zwycięskim miastem okazało się Miasto Wrocław i to ono otrzymało Złotego Lajka Samorządowego.

Złote Lajki przyznane zostały w kilku kategoriach:

Złoty Lajk Local Some – Kategoria Active – nagroda za najbardziej aktywną komunikację w Internecie i mediach społecznościowych.

Laureaci:

1. w kategorii profil miejski – dla Miasta i Gminy WRZEŚNIA

2. w kategorii profil burmistrza – dla Jerzego Wrębiaka Burmistrza Brzegu

3. w kategorii profil prezydenta miasta – dla Jerzego Łużniaka Prezydenta Miasta Jeleniej Góry

4. w kategorii profil prezydenta miasta wojewódzkiego – dla Aleksandry Dulkiewicz Prezydent Miasta Gdańska

Złoty Lajk Local Some – Kategoria Love – nagroda za najbardziej angażującą komunikację w Internecie i mediach społecznościowych.

Laureaci:

1. w kategorii profil miejski – ex aequo: ŁODŹ i WRZEŚNIA

2. w kategorii profil burmistrza – ex aequo: dla Emiliana Bera Burmistrza Miasta Jawora, dla Tomasza Szczerby Burmistrza Miasta Wojkowice

3. w kategorii profil prezydenta miasta – dla Marka Materka Prezydenta Miasta Starachowice

4. w kategorii profil prezydenta miasta wojewódzkiego –  ex aequo: dla Aleksandry Dulkiewicz Prezydent Miasta Gdańska, dla Jacka Sutryka Prezydenta Wrocławia, dla Rafała Trzaskowskiego Prezydenta Miasta st. Warszawy

Złoty Lajk Local Some Region – nagroda za najbardziej angażującą komunikację regionalną w Internecie i mediach społecznościowych. Otrzymał ją Urząd Marszałkowski Województwa Zachodnio-Pomorskiego.

Podczas wieczornej Gali Kongresu nagrody wręczyli przedstawiciele Związku Miast Polskich, Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych oraz przedstawiciele partnerów strategicznych kongresu Miasta Tychy, TikTok, Devoteam G Cloud.