We wrześniu najbardziej angażował internautów profil sieci Kaufland, choć najczęściej udostępniana komunikacja publikowana była w obrębie profilu Lewiatana. Liderem aktywności okazała się Biedronka, a Carrefour mógł się pochwalić największym wzrostem liczby fanów. Jak wypadły inne sieci? Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem!

Raport został oparty o dane pozyskane w dniach 1-28.09.2021 autorskimi narzędziami IBIMS. Zostało zbadanych 28 profili sieci FMCG operujących w Polsce. Do liczby postów wliczają się publikacje własne profilu (udostępnienia innych komunikatów są pomijane). Jeżeli dany profil ma zasięg międzynarodowy i posiada polską wersję, suma jego fanów jest wspólna (jest to ten sam profil w różnych odsłonach językowych).

Profil Kaufland Polska wyraźnie dominował pod względem liczby interakcji, jakie zyskiwały jego wpisy. Był on także jednym z bardziej aktywnych profili w zestawieniu. Warto zauważyć m.in. że profil Lidl Polska, mimo nieco wyższej liczby wpisów, uzyskał znacznie mniejsze zaangażowanie ze strony internautów.

Profil sieci Carrefour wzrastał mocno, choć stosunkowo niestabilnie (okresy wyraźnej zwyżki fanów przeplatały się z momentami ich odpływu). Bardzo dobry wynik w tym zakresie uzyskał także fanpage Dino Polska. Biedronka i Dealz Polska uzyskały zbliżony rezultat, a Auchan (PL) obudził się dopiero pod sam koniec przyjętego okresu analizy.

Profil Carrefoura był najliczniejszy w zestawieniu, jednak warto pamiętać, że jest to polska odsłona międzynarodowego fanpage’a. Bardzo dobry wynik uzyskał Lidl Polska, zbliżając się do 1,3 mln polubień.

Najwięcej wpisów publikowała Biedronka, jednak okoliczność ta znalazła umiarkowane odbicie w reakcjach ze strony internautów. W tym zakresie lepiej poradził sobie Lidl, zamieszczając zbliżoną liczbę postów, ale generując około 10 tys. interakcji więcej.

Bardzo dynamicznie wzrastał profil Carrefoura, ale na uwagę zasługuje fakt, że Dino Polska dosłownie deptał mu po piętach! Jednocześnie profil ten nie był najaktywniejszym, ani najbardziej interaktywnym – jego administracja ma jeszcze szanse się wykazać.

Kaufland Polska zdecydowanie zdominował zestawienie najpopularniejszych wpisów – aż 9 z 15 komunikatów pochodziło z tego profilu. Ponadprzeciętne zainteresowanie zyskiwali też Żabka, Lidl i Biedronka.