Analitycy IBIMS sprawdzili, jak perfumerie i drogerie radziły sobie na Facebooku w okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r. Ranking zdecydowanie zdominowany został przez Rossmann Polska, za nim znalazły się Minti Shop i Drogerie Natura, zaś najsprawniej rozwijał się profil Notino. Jak wypadli inni?
Rossmann, Minti Shop, Natura – czołowi gracze w Facebookowym rankingu perfumerii i drogerii
W czołówce rankingu znalazły się Rossmann Polska, Minti Shop oraz Drogerie Natura. W badanym okresie pierwsza marka pozostawiła konkurencję daleko w tyle, uzyskując aż 17 tysięcy interakcji w obrębie swojego profilu. Kolejni z listy mieli ich jedynie po 6,5 tysiąca każdy. Liderem aktywności okazał się Makeup, zaś najszybciej rozwijał się facebookowy profil Notino, który w badanym czasie odnotował przyrost fanów na poziomie 8,7 tysiąca.
Listę top postów perfumerii i drogerii na Facebooku otworzyły profile Rossmann Polska, Minti Shop oraz Drogerie Natura. Najpopularniejszym w badanym okresie okazał się wpis Rossmanna, który miał aż 8,6 tysiąca interakcji i wygenerował największą liczbę polubień ze wszystkich postów, które znalazły się w zestawieniu. Drugim oraz trzecim z kolei wpisem były wpisy opublikowane przez Minti Shop i Drogerie Natura, a które dotyczyły informacji o wycofaniu z asortymentu produktów rosyjskich marek. Czołówka wpisów poświęcona była Ukrainie i pomocy uchodźcom.
Podsumowując, w badanym okresie najlepiej radziły sobie drogerie / perfumerie takie jak Rossmann Polska, Minti Shop oraz Drogerie Natura. W rankingu znacząco wyróżnił się Rossmann, który zdobył najwięcej interakcji i zdecydowanie pobił swoich konkurentów. Warto podkreślić, że o kondycji marek wiele mówi przepływ fanów na profilach w mediach społecznościowych. Tutaj wyróżnił się profil Notino, który w badanym okresie uzyskał aż 8,7 tysięcy fanów. Pod tym względem najgorzej wypadły Drogerie Polskie i Elnino Parfum, które jako jedyne straciły obserwujących.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].