Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia najnowszą analizę dotyczącą aktywności oficjalnych profili polskich miast wojewódzkich na Facebooku. Tym razem pod lupę wzięliśmy dane z całego 2024 roku, by dokładnie prześledzić efektywność prowadzonej komunikacji. Nasza uwaga – podobnie jak w innych analizach – skupia się przede wszystkim na liczbie interakcji (reakcje, komentarze, udostępnienia), która najlepiej obrazuje stopień zaangażowania odbiorców.
TOP 3 – Największe zaangażowanie społeczności
🥇 Łódź
Miasto Łódź, jako zdecydowany lider, zanotowało aż 3,2 mln interakcji w całym 2024 roku. W tym czasie na profilu opublikowano ponad 4,2 tys. postów, co pokazuje wysoką aktywność w przekazywaniu informacji o wydarzeniach i inicjatywach miejskich. Świetny wynik potwierdza również przyrost fanów na poziomie 18 tys., dzięki czemu miasto zakończyło rok z bazą fanów na poziomie 524 tys. obserwujących.
🥈 Wrocław
Drugie miejsce w zestawieniu należy do Wrocławia, który w 2024 roku zebrał 2,7 mln interakcji. Warto zwrócić uwagę na imponujący wzrost liczby fanów – aż 76 tys. nowych obserwujących – co pozwoliło mu przekroczyć 447 tys. polubień profilu. Miasto prowadziło systematyczną komunikację (prawie 3,4 tys. postów w ciągu całego roku), która skutecznie angażowała mieszkańców i turystów.
🥉 Miasto Stołeczne Warszawa
Warszawa zamyka podium z wynikiem 1 mln interakcji. Choć liczba postów (2,1 tys.) była wyraźnie mniejsza niż u liderów, stolica zdołała zdobyć 26 tys. nowych fanów i dzięki temu zwiększyć liczbę obserwujących do poziomu 357 tys..
TOP 10 najbardziej aktywnych miast w 2024 roku
1. Łódź – 4,2 tys. postów
2. Wrocław – 3,4 tys. postów
3. Kraków – 2,9 tys. postów
4. Katowice – 2,4 tys. postów
5. Bydgoszcz – 2,3 tys. postów
6. Opole – 2,2 tys. postów
7. Warszawa – 2,1 tys. postów
8. Lublin – 1,8 tys. postów
9. Szczecin – 1,8 tys. postów
10. Zielona Góra – 1,7 tys. postów
TOP 10 miast – pod względem liczby obserwujących
1. Łódź – 524 tys. fanów
2. Wrocław – 447 tys. fanów
3. Kraków – 380 tys. fanów
4. Warszawa – 357 tys. fanów
5. Gdańsk – 303 tys. fanów
6. Poznań – 293 tys. fanów
7. Katowice – 186 tys. fanów
8. Bydgoszcz – 173 tys. fanów
9. Toruń – 153 tys. fanów
10. Lublin – 100 tys. fanów
Ranking grudzień 2024
Poniżej prezentujemy grudniowe zestawienie 10 profili polskich miast wojewódzkich z uwzględnieniem najwyższej liczby interakcji na Facebooku.
1. Łódź – 278 tys. interakcji
(353 postów, 240 tys. reakcji, 21 tys. komentarzy, 17 tys. udostępnień)
2. Wrocław – 172 tys. interakcji
(349 postów, 147 tys. reakcji, 8 tys. komentarzy, 16 tys. udostępnień)
3. Warszawa – 140 tys. interakcji
(215 postów, 117 tys. reakcji, 13 tys. komentarzy, 9,5 tys. udostępnień)
4. Toruń – 85 tys. interakcji
(106 postów, 74 tys. reakcji, 6,2 tys. komentarzy, 4,9 tys. udostępnień)
5. Kraków – 73 tys. interakcji
(231 postów, 61 tys. reakcji, 4,7 tys. komentarzy, 6,9 tys. udostępnień)
6. Bydgoszcz – 57 tys. interakcji
(163 postów, 48 tys. reakcji, 6 tys. komentarzy, 3,1 tys. udostępnień)
7. Poznań – 56 tys. interakcji
(104 postów, 49 tys. reakcji, 1,8 tys. komentarzy, 4,4 tys. udostępnień)
8. Gdańsk – 50 tys. interakcji
(90 postów, 43 tys. reakcji, 2,7 tys. komentarzy, 3,7 tys. udostępnień)
9. Katowice – 36 tys. interakcji
(197 postów, 31 tys. reakcji, 2,4 tys. komentarzy, 2,3 tys. udostępnień)
10. Szczecin – 30 tys. interakcji
(134 postów, 26 tys. reakcji, 1,7 tys. komentarzy, 2,4 tys. udostępnień)
Podsumowanie
Planując komunikację w 2025 roku, miasta wojewódzkie powinny zwrócić uwagę nie tylko na regularność publikacji, ale przede wszystkim na jakość treści, która przyciąga odbiorców i zachęca do interakcji. Warto też analizować, jakie typy postów generują najwyższe zaangażowanie – czy są to posty informacyjne, lifestylowe, a może relacje na żywo czy transmisje wideo.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wniosków na temat komunikacji w różnych branżach.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].