Podsumowanie 2024 roku w komunikacji polskich miast wojewódzkich – Facebook

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia najnowszą analizę dotyczącą aktywności oficjalnych profili polskich miast wojewódzkich na Facebooku. Tym razem pod lupę wzięliśmy dane z całego 2024 roku, by dokładnie prześledzić efektywność prowadzonej komunikacji. Nasza uwaga – podobnie jak w innych analizach – skupia się przede wszystkim na liczbie interakcji (reakcje, komentarze, udostępnienia), która najlepiej obrazuje stopień zaangażowania odbiorców.

TOP 3 – Największe zaangażowanie społeczności

🥇 Łódź

Miasto Łódź, jako zdecydowany lider, zanotowało aż 3,2 mln interakcji w całym 2024 roku. W tym czasie na profilu opublikowano ponad 4,2 tys. postów, co pokazuje wysoką aktywność w przekazywaniu informacji o wydarzeniach i inicjatywach miejskich. Świetny wynik potwierdza również przyrost fanów na poziomie 18 tys., dzięki czemu miasto zakończyło rok z bazą fanów na poziomie 524 tys. obserwujących.

🥈 Wrocław

Drugie miejsce w zestawieniu należy do Wrocławia, który w 2024 roku zebrał 2,7 mln interakcji. Warto zwrócić uwagę na imponujący wzrost liczby fanów – aż 76 tys. nowych obserwujących – co pozwoliło mu przekroczyć 447 tys. polubień profilu.  Miasto prowadziło systematyczną komunikację (prawie 3,4 tys. postów w ciągu całego roku), która skutecznie angażowała mieszkańców i turystów.

🥉 Miasto Stołeczne Warszawa

Warszawa zamyka podium z wynikiem 1 mln interakcji. Choć liczba postów (2,1 tys.) była wyraźnie mniejsza niż u liderów, stolica zdołała zdobyć 26 tys. nowych fanów i dzięki temu zwiększyć liczbę obserwujących do poziomu 357 tys..

TOP 10 najbardziej aktywnych miast w 2024 roku

1. Łódź – 4,2 tys. postów

2. Wrocław – 3,4 tys. postów

3. Kraków – 2,9 tys. postów

4. Katowice – 2,4 tys. postów

5. Bydgoszcz – 2,3 tys. postów

6. Opole – 2,2 tys. postów

7. Warszawa – 2,1 tys. postów

8. Lublin – 1,8 tys. postów

9. Szczecin – 1,8 tys. postów

10. Zielona Góra – 1,7 tys. postów

TOP 10 miast – pod względem liczby obserwujących

1. Łódź – 524 tys. fanów

2. Wrocław – 447 tys. fanów

3. Kraków – 380 tys. fanów

4. Warszawa – 357 tys. fanów

5. Gdańsk – 303 tys. fanów

6. Poznań – 293 tys. fanów

7. Katowice – 186 tys. fanów

8. Bydgoszcz – 173 tys. fanów

9. Toruń – 153 tys. fanów

10. Lublin – 100 tys. fanów

Ranking grudzień 2024 

Poniżej prezentujemy grudniowe zestawienie 10 profili polskich miast wojewódzkich z uwzględnieniem najwyższej liczby interakcji na Facebooku.

1. Łódź – 278 tys. interakcji 

(353 postów, 240 tys. reakcji, 21 tys. komentarzy, 17 tys. udostępnień)

2. Wrocław – 172 tys. interakcji

(349 postów, 147 tys. reakcji, 8 tys. komentarzy, 16 tys. udostępnień)

3. Warszawa – 140 tys. interakcji

(215 postów, 117 tys. reakcji, 13 tys. komentarzy, 9,5 tys. udostępnień)

4. Toruń – 85 tys. interakcji

(106 postów, 74 tys. reakcji, 6,2 tys. komentarzy, 4,9 tys. udostępnień)

5. Kraków  – 73 tys. interakcji

(231 postów, 61 tys. reakcji, 4,7 tys. komentarzy, 6,9 tys. udostępnień)

6. Bydgoszcz – 57 tys. interakcji

(163 postów, 48 tys. reakcji, 6 tys. komentarzy, 3,1 tys. udostępnień)

7. Poznań – 56 tys. interakcji

(104 postów, 49 tys. reakcji, 1,8 tys. komentarzy, 4,4 tys. udostępnień)

8. Gdańsk – 50 tys. interakcji

(90 postów, 43 tys. reakcji, 2,7 tys. komentarzy, 3,7 tys. udostępnień)

9. Katowice – 36 tys. interakcji

(197 postów, 31 tys. reakcji, 2,4 tys. komentarzy, 2,3 tys. udostępnień)

10. Szczecin – 30 tys. interakcji

(134 postów, 26 tys. reakcji, 1,7 tys. komentarzy, 2,4 tys. udostępnień)

Podsumowanie

Planując komunikację w 2025 roku, miasta wojewódzkie powinny zwrócić uwagę nie tylko na regularność publikacji, ale przede wszystkim na jakość treści, która przyciąga odbiorców i zachęca do interakcji. Warto też analizować, jakie typy postów generują najwyższe zaangażowanie – czy są to posty informacyjne, lifestylowe, a może relacje na żywo czy transmisje wideo.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wniosków na temat komunikacji w różnych branżach.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].