Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) zbadali działania 18 profili miast wojewódzkich w Polsce. W analizie uwzględniono aktywność fanpage’ów w kwietniu 2024 roku na platformie Facebook. Które miasta wyróżniały się pod względem liczby postów, a które zdobyły najwięcej interakcji?
Przegląd wyników – najpopularniejsze konta
Wrocław [Wroclove] został liderem zestawienia. Zanotował imponujące 214 tys. interakcji oraz wzrost liczby fanów o 2 tys., co wskazuje na skuteczne strategie przyciągające uwagę i zainteresowanie aktualnych, a także nowych odbiorców. Na profilu miasta opublikowano 167 postów, które zostały udostępnione w sumie ponad 21 tys. razy (najwięcej spośród wszystkich analizowanych profili). To znaczący wynik, który przyczynił się to tak dynamicznego wzrostu nowych fanów.
Profil miasta Łódź uplasował się na drugiej pozycji i zdobył 194 tys. interakcji, w tym 19 tys. komentarzy (najwięcej spośród wszystkich miast). W ciągu ostatniego miesiąca, na fanpage’u ukazało się aż 325 postów, tym samym, miasto może pochwalić się najbardziej aktywnym profilem w mediach społecznościowych.
Podium zamyka Miasto Stołeczne Warszawa, z wynikiem 91,4 tys. interakcji. W kwietniu na profilu opublikowano 165 postów, które zdobyły 77 tys. reakcji i 9,4 tys. komentarzy. Dzięki zdobyciu prawie 1,5 tys. nowych fanów, profil zakończył miesiąc z solidną bazą fanów – 338 tys. obserwujących.
Kto był najbardziej aktywny na Facebooku?
Pod względem ilości opublikowanych postów na platformie dominuje Łódź (325 wpisów). Kolejne pozycje należą do profili: Kraków PL (233 wpisy), bydgoszcz.pl (196 wpisów), Katowice – oficjalny profil miasta (178 wpisów) oraz Wrocław [Wroclove] (167 wpisów).
Podsumowanie i rekomendacje
W kwietniu 2024 roku analiza profili miast wojewódzkich na Facebooku ukazała różnice w zaangażowaniu między poszczególnymi miastami. Wrocław i Łódź wyróżniły się na tle pozostałych, odpowiednio, pod względem liczby interakcji i aktywności postowania. Dla miast, które chcą zwiększyć skuteczność swojej komunikacji na Facebooku, zaleca się przede wszystkim analizę typów treści generujących największe zaangażowanie i ich optymalizację. Warto zwrócić również uwagę na rozwój strategii, np. poprzez interaktywne formaty postów czy wydarzenia online.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].