Popularność producentów mebli na Facebooku w czerwcu 2022 r. Meble Ares górą

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W najnowszym zestawieniu analitycy IBIMS po raz kolejny wzięli pod lupę facebookowe profile producentów mebli oraz sklepów meblowych. Badany okres obejmuje czerwiec 2022 r. Meble Ares i Salony Agata utrzymały się na podium. Na trzecie miejsce wskoczyło natomiast Black Red White, zaś IKEA wypadła z czołowej trójki. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?

W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm.

Ranking producentów mebli na Facebooku. Meble Ares, Salony Agata i Black Red White na czele zestawienia

W czerwcu na 1. miejscu rankingu producentów mebli oraz sklepów meblowych na Facebooku uplasowały się Meble Ares. Z wynikiem 16 tys. interakcji firma ta zdeklasowała swoich konkurentów, pozostawiając ich daleko w tyle. Profil ten, względem minionego miesiąca, wspiął się na sam szczyt zestawienia z miejsca 3., poprawiając swoje osiągi o 2 tys. interakcji. Kolejnym najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu był fanpage Salonów Agata, który odnotował sumę interakcji na poziomie 11 tys. Porównując majowy ranking, ta firma zaliczyła spadek z miejsca 1. Miała też gorszy wynik od poprzedniego (w maju uzyskała 14 tys. interakcji). Awans z miejsca 4. na pozycję nr 3 zaliczył w bieżącym miesiącu profil Black Red White, osiągając wynik 4 tys. interakcji. Z podium pożegnał się za to fanpage IKEA – zaliczył duży spadek z miejsca 2. na miejsce 12.

Największą aktywność własną miał profil marki Meble Stylowe Gutowo Małe. W ciągu miesiąca na stronie opublikowano aż 89 postów. Pod tym względem dobrze wypadły również Meble Ares (30 wpisów) i Salony Agata (29 postów). Pozostali gracze utrzymywali swoją aktywność na umiarkowanym pułapie.

Porównując ranking czerwcowy do majowego – marka Meblobranie.pl zaliczyła skok z lokaty nr 9 na 4, Meble Stylowe Gutowo Małe awansowały z miejsca 12. na 7., zaś firma ELTAP spadła z poziomu 7. na 11. Wnętrza VOX oraz AMT Meble pozostały na tych samych miejscach, które zajmowały w maju. JYSK Polska, westwing.pl, Leman-Meble oraz KLER wypadły z rankingu.

ranking salonow meblowych czerwiec 2022 facebookW badanym okresie największą interaktywność generował post na profilu Mebli Ares, który zebrał w sumie 5,2 tys. interakcji ze strony użytkowników. Publikacja ta miała najwięcej polubień (1,6 tys.), najwięcej komentarzy (1,6 tys.), jak również zebrała największą liczbę udostępnień (1,8 tys.). Na miejscu 2. uplasował się wpis firmy Meblobranie.pl, który nie miał już jednak tak spektakularnego wyniku (2,1 tys. interakcji). Przedstawiał on ofertę mebli ogrodowych. Miejsce 3. w zestawieniu należało do firmy Meble Bogart. Wpis, który miał na celu zachęcenie internautów do reagowania, miał 1,3 tys. wszystkich interakcji.

W zestawieniu najpopularniejszych wpisów producentów mebli największa liczba postów przypadła w udziale Salonom Agata – 7 z 13 wpisów. Były to przede wszystkim treści promujące ofertę sklepu.

ranking salonow meblowych czerwiec 2022 facebook postyPodsumowując, pozycją lidera w rankingu najbardziej interaktywnych profili producentów mebli i sklepów meblowych na Facebooku w czerwcu mogą poszczycić się Meble Ares. Po raz kolejny w pierwszej trójce znajdują się Salony Agata. Jak można zaobserwować, komunikacja marketingowa tych firm jest prowadzona w sposób przemyślany i stabilny, co owocuje dobrymi rezultatami. Dobre wyniki osiągnęła też marka Black Red White. Warto zauważyć, że w czerwcu IKEA, czyli największy gracz z całego zestawienia, pomimo największego przyrostu nowych fanów (+65 tys.) oraz wysokiej aktywności własnej (22 opublikowane posty), spadł z miejsca 2. na 12. W porównaniu do minionego miesiąca, profil tej marki obniżył swoje wyniki z 9,6 tys. na 1,9 tys. interakcji.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].