W najnowszym zestawieniu analitycy IBIMS po raz kolejny wzięli pod lupę facebookowe profile producentów mebli oraz sklepów meblowych. Badany okres obejmuje lipiec 2022 r. Salony Agata i Black Red White utrzymały się na podium. Na trzecie miejsce wskoczył natomiast profil AMT Meble, zaś Meble Ares wypadły z czołowej trójki. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?
W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm.
Ranking producentów mebli na Facebooku. Salony Agata, Black Red White i AMT Meble na czele zestawienia
W lipcu na 1. miejscu rankingu producentów mebli oraz sklepów meblowych na Facebooku uplasowały się Salony Agata. Z wynikiem 16 tys. interakcji firma ta zdeklasowała swoich konkurentów, pozostawiając ich daleko w tyle. Profil ten, względem minionego miesiąca, wspiął się na sam szczyt zestawienia z miejsca 2. Kolejnym najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu był fanpage Black Red White, który odnotował sumę interakcji na poziomie 7,1 tys. Porównując czerwcowy ranking, ta firma wskoczyła z miejsca 3. na 2., poprawiając swój wynik o ponad 3 tys. interakcji. Awans z miejsca 6. na pozycję nr 3 zaliczył w bieżącym miesiącu profil AMT Meble, osiągając wynik 6,4 tys. interakcji. Z podium pożegnał się za to fanpage Mebli Ares – zaliczył duży spadek z miejsca 1. na miejsce 11.
W lipcu dużo lepiej poradził sobie profil marki IKEA, który z lokaty 12., którą zajmował w czerwcu, awansował na miejsce 4. Dużo gorzej wypadły fanpage marek Meblobranie.pl (spadek z miejsca 4. na 13.) czy Meble VOX (spadek o 2 oczka), zaś Meble Bogart i KLER całkiem opuściły zestawienie.
Największą aktywność własną ponownie miał profil marki Meble Stylowe Gutowo Małe. W ciągu miesiąca na stronie opublikowano aż 104 posty. Pod tym względem dobrze wypadły również Salony Agata, Wnętrza VOX i Meble Ares – każdy opublikował na swoim profilu po 22 posty. Największą liczbę polubień miały Salony Agata (13 tys.), najwięcej komentarzy zebrał ten sam profil (1,3 tys.), a największą liczbą udostępnień mogły pochwalić się AMT Meble (4 tys.).
Producenci mebli w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W badanym okresie największą interaktywność generował post na profilu Salony Agata, który zebrał w sumie 2,7 tys. interakcji ze strony użytkowników. Publikacja ta miała najwięcej polubień (1,9 tys.) i najwięcej komentarzy (480). Wpis był reklamą oferty promocyjnej sklepu. Na miejscu 2. uplasował się post tej samej firmy, który zebrał 2,5 tys. interakcji. Przedstawiał on, podobnie jak w przypadku publikacji z miejsca 1., ofertę promocyjną. Miejsce 3. w zestawieniu należało do firmy AMT Meble. Wpis miał 1,1 tys. wszystkich interakcji i prezentował ofertę dotyczącą zestawu narożnik + fotel.
W zestawieniu najpopularniejszych wpisów producentów mebli największa liczba postów przypadła w udziale Salonom Agata – 6 z 13 wpisów. Były to przede wszystkim treści promujące ofertę sklepu.
Podsumowując, pozycją lidera w rankingu najbardziej interaktywnych profili producentów mebli i sklepów meblowych na Facebooku w lipcu mogły poszczycić się Salony Agata. Po raz kolejny w pierwszej trójce znalazł się również Black Red White. Jak można zaobserwować, komunikacja marketingowa tych firm jest prowadzona w sposób przemyślany i stabilny, co owocuje dobrymi rezultatami. Dobre wyniki osiągnęła też marka AMT Meble. Warto zauważyć, że w lipcu Meble Ares, czyli lider czerwcowego zestawienia, drastycznie obniżył swoje wyniki (z 16 tys. na 2 tys. interakcji) i zaliczył spadek aż na miejsce 11.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].