Popularność producentów mebli na Facebooku w październiku 2022 r. Salony Agata znów deklasują konkurencję

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W najnowszym zestawieniu analitycy IBIMS po raz kolejny wzięli pod lupę facebookowe profile producentów mebli oraz sklepów meblowych. Badany okres obejmuje październik 2022 r. Tym razem trzy pierwsze miejsca uległy niewielkiej modyfikacji. Salony Agata, Black Red White i Meble Ares utrzymały się jednak na podium. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?

W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm.

Ranking producentów mebli na Facebooku. Salony Agata, Black Red White i Meble Ares na czele zestawienia

W październiku na 1. miejscu rankingu producentów mebli oraz sklepów meblowych na Facebooku ponownie uplasowały się Salony Agata. Z wynikiem 13 tys. interakcji firma ta zdeklasowała swoich konkurentów, pozostawiając ich daleko w tyle. Profil ten, względem minionego miesiąca, zdobył identyczną liczbę interakcji.

Kolejnym najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu był fanpage Black Red White, który odnotował sumę interakcji na poziomie 5,4 tys. Porównując wrześniowy ranking, ta firma poprawiła swój wynik o 700 interakcji. Pozwoliło jej to wspiąć się o oczko wyżej w zestawieniu (awans z miejsca 3.).

Pozycję nr 3 zajął profil Mebli Ares. Tym razem osiągnął wynik 5,3 tys. interakcji, czyli o 2,7 tys. mniej niż poprzednim razem. Ta firma spadła w rankingu o 1 oczko (z miejsca 2.).

We październiku lepiej poradziły sobie profile: Meble Stylowe Gutowo Małe (skok z miejsca 8. na 4.), ELTAP (awans z lokaty 14. na 8.) oraz Meblini (skok z miejsca 15. na 9.). Gorzej wypadła m.in. marka AMT Meble (spadek z miejsca 4. na 7.). Meble KLER oraz Wnętrza VOX zachowały swoje lokaty z poprzedniego miesiąca (kolejno nr 5 i nr 6). Firmy JUAN, IKEA i westwing.pl całkiem opuściły zestawienie.

Największą aktywność własną ponownie miał profil marki Meble Stylowe Gutowo Małe. W ciągu miesiąca na stronie opublikowano 142 posty. Pod tym względem dobrze wypadły również Nowy Styl (40 wpisów) oraz Meble Ares (36 publikacji). Największą liczbę polubień i komentarzy miały Salony Agata (11 tys. like’ów i 1 tys. komentarzy), a największą liczbą udostępnień mogły pochwalić się AMT Meble (2,2 tys.).

producenci mebli ranking facebook pazdziernik 2022

Producenci mebli w październiku 2022 r. Najpopularniejsze posty

W badanym okresie największą interaktywność generował post na profilu Salonów Agata. Zebrał on w sumie 2,4 tys. interakcji ze strony użytkowników. Publikacja ta miała też najwięcej polubień (1,6 tys.) oraz komentarzy (400). Wpis był informacją o trwającym aktualnie rabacie do 20 proc. oraz promocji 50 rat z oprocentowaniem 0 proc.

Na miejscu 2. uplasował się post opublikowany również przez Salony Agata, który zebrał 1,1 tys. interakcji. Był on reklamą narożników, poduszek oraz koców.

Miejsce 3. w zestawieniu zdobył post napisany przez markę Mebloo. Wpis miał 1 tys. wszystkich interakcji i przedstawiał sofę z funkcją spania. Największą liczbę udostępnień zebrał wpis na profilu Moderno Meble (339 share’ów).

W zestawieniu najpopularniejszych wpisów producentów mebli największa liczba postów znów przypadła w udziale Salonom Agata – 5 z 10 wpisów. Były to przede wszystkim treści promujące ofertę sklepu.

producenci mebli ranking facebook pazdziernik 2022 postyPodsumowując, pozycją lidera w rankingu najbardziej interaktywnych profili producentów mebli i sklepów meblowych na Facebooku w październiku ponownie mogły poszczycić się Salony Agata. Po raz kolejny w pierwszej trójce znalazły się również Black Red White oraz Meble Ares. Jak można zaobserwować, komunikacja marketingowa tych firm jest prowadzona w sposób przemyślany i stabilny, co owocuje dobrymi rezultatami. Warto zauważyć, że w październiku, ze względu na niskie rezultaty, IKEA, czyli jeden z największych graczy na rynku meblowym, wcale nie znalazła się w rankingu. Marka ta we wrześniowym zestawieniu zajmowała miejsce 11.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].