Popularność producentów mebli na Facebooku w sierpniu 2022 r. Salony Agata znów deklasują konkurencję

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W najnowszym zestawieniu analitycy IBIMS po raz kolejny wzięli pod lupę facebookowe profile producentów mebli oraz sklepów meblowych. Badany okres obejmuje sierpień 2022 r. Salony Agata i Black Red White utrzymały się na podium. Na drugie miejsce wskoczył natomiast profil Meble Ares, zaś AMT Meble wypadły z czołowej trójki. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?

W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm.

Ranking producentów mebli na Facebooku. Salony Agata, Meble Ares i Black Red White na czele zestawienia

W sierpniu na 1. miejscu rankingu producentów mebli oraz sklepów meblowych na Facebooku uplasowały się Salony Agata. Z wynikiem 17 tys. interakcji firma ta zdeklasowała swoich konkurentów, pozostawiając ich daleko w tyle. Profil ten, względem minionego miesiąca, poprawił swój wynik o 1 tys. interakcji. Kolejnym najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu był fanpage Mebli Ares, który odnotował sumę interakcji na poziomie 7,8 tys. Porównując lipcowy ranking, ta firma wskoczyła z miejsca 11. na 2., poprawiając swój wynik o niemal 6 tys. interakcji. Spadek z miejsca 2. na pozycję nr 3 zaliczył w bieżącym miesiącu profil Black Red White. Tym razem osiągnął wynik 5,8 tys. interakcji. Z podium pożegnał się za to fanpage AMT Meble – zaliczył duży spadek z miejsca 3. na miejsce 7.

W sierpniu lepiej poradziły sobie profile: JUAN (skok z miejsca 5. na 4.), Wnętrza VOX (awans z lokaty 7. na 6.) czy KLER (z miejsca 14. na 13.). Gorzej wypadły fanpage marek IKEA (spadek o 1 oczko), Meble Stylowe Gutowo Małe (spadek z pozycji 6. na 8.), zaś ZONA, Leman Meble, Meblobranie.pl i Meblini całkiem opuściły zestawienie.

Największą aktywność własną ponownie miał profil marki Meble Stylowe Gutowo Małe. W ciągu miesiąca na stronie opublikowano 85 postów. Pod tym względem dobrze wypadły również Meble Ares (34 wpisy), westwing.pl (32 publikacje) oraz Salony Agata i Sklep Meblowy Meblox (każdy po 28 postów). Największą liczbę polubień miały Salony Agata (14 tys.), najwięcej komentarzy zebrały Meble Ares (1,7 tys.), a największą liczbą udostępnień mogły pochwalić się AMT Meble (1,9 tys.).

producenci mebli ranking facebook sierpien 2022Producenci mebli w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty

W badanym okresie największą interaktywność generował post na profilu Mebli Ares. Zebrał on w sumie 3,2 tys. interakcji ze strony użytkowników. Publikacja ta miała najwięcej komentarzy (1 tys.) i najwięcej udostępnień (1,1 tys.). Wpis był konkursem, w którym do wygrania był voucher o wartości 1000 zł lub fotel uszak + podnóżek.

Na miejscu 2. uplasował się post Salonów Agata, który zebrał 2,4 tys. interakcji. Miał on również najwiekszą liczbę polubień (1,4 tys.). Przedstawiał ofertę promocyjną firmy. Miejsce 3. w zestawieniu należało do firmy IKEA. Wpis miał 2,2 tys. wszystkich interakcji i prezentował ofertę dotyczącą obuwia typu klapki.

W zestawieniu najpopularniejszych wpisów producentów mebli największa liczba postów znów przypadła w udziale Salonom Agata – 7 z 13 wpisów. Były to przede wszystkim treści promujące ofertę sklepu.

producenci mebli ranking facebook sierpien 2022 postyPodsumowując, pozycją lidera w rankingu najbardziej interaktywnych profili producentów mebli i sklepów meblowych na Facebooku w sierpniu ponownie mogły poszczycić się Salony Agata. Po raz kolejny w pierwszej trójce znalazł się również Black Red White. Jak można zaobserwować, komunikacja marketingowa tych firm jest prowadzona w sposób przemyślany i stabilny, co owocuje dobrymi rezultatami. Dobre wyniki osiągnęła też marka Meble Ares. Warto zauważyć, że w sierpniu AMT Meble dość mocno obniżył swoje wyniki (z 6,4 tys. na 2,6 tys. interakcji). Marka, która zajmowała 3. miejsce w lipcowym zestawieniu zaliczyła spadek na miejsce 7.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].