Popularność producentów mebli na Facebooku we wrześniu 2022 r. Salony Agata, Meble Ares i Black Red White na podium

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W najnowszym zestawieniu analitycy IBIMS po raz kolejny wzięli pod lupę facebookowe profile producentów mebli oraz sklepów meblowych. Badany okres obejmuje wrzesień 2022 r. Wszystkie trzy miejsca na podium pozostały bez zmian. Salony Agata, Meble Ares i Black Red White utrzymały się na swoich pozycjach z minionego miesiąca. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?

W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm.

Ranking producentów mebli na Facebooku. Salony Agata, Meble Ares i Black Red White na czele zestawienia

We wrześniu na 1. miejscu rankingu producentów mebli oraz sklepów meblowych na Facebooku ponownie uplasowały się Salony Agata. Z wynikiem 13 tys. interakcji firma ta zdeklasowała swoich konkurentów, pozostawiając ich daleko w tyle. Profil ten, względem minionego miesiąca, pogorszył jednak swój wynik o 4 tys. interakcji.

Kolejnym najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu był fanpage Mebli Ares, który odnotował sumę interakcji na poziomie 8 tys. Porównując sierpniowy ranking, ta firma poprawiła swój wynik o 200 interakcji. Pozycję nr 3 zajął profil Black Red White. Tym razem osiągnął wynik 4,7 tys. interakcji, czyli o 1,1 tys. mniej niż poprzednim razem.

We wrześniu lepiej poradziły sobie profile: AMT Meble (skok z miejsca 7. na 4.), KLER (awans z lokaty 13. na 5.) oraz Sklep Meblowy Meblox (skok z miejsca 14. na 10.). Gorzej wypadły fanpage marek: IKEA (spadek z miejsca 5. na 11.), JUAN (spadek z lokaty nr 4 na 7) czy ELTAP (spadek z miejsca 9. na 14.). Meble Stylowe Gutowo Małe oraz Wnętrza VOX zachowały swoje lokaty z poprzedniego miesiąca (kolejno nr 8 i nr 6). Sklep Mebloo całkiem opuścił zestawienie.

Największą aktywność własną ponownie miał profil marki Meble Stylowe Gutowo Małe. W ciągu miesiąca na stronie opublikowano 83 posty. Pod tym względem dobrze wypadły również westwing.pl (42 wpisy) oraz Meble Ares (37 publikacji). Największą liczbę polubień miały Salony Agata (11 tys.), najwięcej komentarzy zebrały Meble Ares (1,5 tys.), a największą liczbą udostępnień mogły pochwalić się AMT Meble (2,1 tys.).

producenci mebli ranking facebook wrzesien 2022

Producenci mebli we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty

W badanym okresie największą interaktywność generował post na profilu Abra Meble. Zebrał on w sumie 1,7 tys. interakcji ze strony użytkowników. Publikacja ta miała też najwięcej komentarzy (976). Wpis był pytaniem do fanów, a jego celem było wygenerowanie jak największej liczby interakcji. Zabieg okazał się udany.

Na miejscu 2. uplasował się post opublikowany przez Black Red White, który zebrał 1,6 tys. interakcji. Miał on również najwiekszą liczbę polubień (1,4 tys.) oraz udostępnień (57). Miejsce 3. w zestawieniu ex aequo zdobyły dwa posty napisane przez Salony Agata. Wpisy miały po 1,2 tys. wszystkich interakcji. Oba przedstawiały ofertę sklepu.

W zestawieniu najpopularniejszych wpisów producentów mebli największa liczba postów znów przypadła w udziale Salonom Agata – 6 z 10 wpisów. Były to przede wszystkim treści promujące ofertę sklepu.

producenci mebli ranking facebook wrzesien 2022 posty

Podsumowując, pozycją lidera w rankingu najbardziej interaktywnych profili producentów mebli i sklepów meblowych na Facebooku we wrześniu ponownie mogły poszczycić się Salony Agata. Po raz kolejny w pierwszej trójce znalazły się również Meble Ares oraz Black Red White. Jak można zaobserwować, komunikacja marketingowa tych firm jest prowadzona w sposób przemyślany i stabilny, co owocuje dobrymi rezultatami. Warto zauważyć, że we wrześniu IKEA dość mocno obniżyła swoje wyniki (z 4,2 tys. na 1,7 tys. interakcji). Marka, która zajmowała 5. miejsce w sierpniowym zestawieniu, zaliczyła spadek na miejsce 11.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].