Jak na Twitterze radzili sobie politycy? W ciągu minionych trzech tygodni pod względem interaktywności profilu wyraźnie przodował Roman Giertych. Profil Donalda Tuska wzrastał najbardziej dynamicznie i jednocześnie generował najwyższą liczbę polubień na jeden tweet. Najwięcej oryginalnych wpisów zamieścił z kolei Janusz Piechociński… A jak radzili sobie inni?

 

Roman Giertych wygenerował najwyższą liczbę interakcji, publikując jednocześnie raczej umiarkowaną liczbę wpisów. Za nim znaleźli się Radosław Sikorski i Michał Szczerba – obu panom udało się przekroczyć pułap 100 tys. interakcji.

Janusz Piechociński był niekwestionowanym liderem aktywności. Warto zauważyć przy tym, że retweety (udostępnienia innych komunikatów) stanowiły relatywnie niewielką część publikowanych przez niego treści. W tym kontekście najwyższy wynik uzyskali Przemysław Grabowski i Adam Szejnfeld, którzy znacznie częściej zamieszczali wpisy innych autorów, niż swoje własne.

Na wysoką liczbę interakcji gromadzoną przez czołówkę zestawienia wpływ mogła mieć m.in. znaczna liczba obserwatorów zgromadzonych na ich profilach. W tym kontekście rzuca się w oczy stosunkowo niski rezultat Andrzeja Dudy, który jednak w badanym przedziale czasowym opublikował zaledwie 25 tweetów.

Najbardziej dynamicznie wzrastały profile wielkich  nazwisk, mimo ich w najlepszym razie umiarkowanej aktywności – w tym kontekście w czołówce znaleźli się Donald Tusk i Andrzej Duda, a zaraz za nimi Rafał Trzaskowski i Mateusz Morawiecki.

Najbardziej aktywnym użytkownikiem był Przemysław Grabowski, jednak treści zamieszczane na jego profilu w dużej mierze stanowiły udostępnienia innych komunikatów. W przypadku Janusza Piechocińskiego natomiast widoczna była wyraźna przewaga oryginalnych treści.

Donald Tusk w badanym okresie opublikował zaledwie dwa tweety, które znalazły się jednak na szczycie zestawienia najpopularniejszych komunikatów. Dwa wpisy należały także do Romana Giertycha.

Tematem, w obrębie którego publikowano najwięcej treści był #PolskiŁad. Ponadprzeciętne zainteresowanie zyskiwała też #KonwencjaPO.

 

 

 

 

Raport został oparty o dane pozyskane w dniach 1-21.09.2021 autorskimi narzędziami IBIMS. Przeanalizowano 623 profile. Pominięte zostały profile prywatne (ukryte za tzw. kłódką).